• یکشنبه / ۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99050503322
  • خبرنگار : 50037

نماینده اسدآباد مطرح کرد

روستائیان؛ سربازان مبارزه با تروریسم اقتصادی

روستائیان؛ سربازان مبارزه با تروریسم اقتصادی

ایسنا/همدان نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: روستائیان در خط مقدم تولید جامعه قرار دارند و در هجمه استکبار جهانی علیه ملت ایران که اقتصاد و معیشت مردم را نشانه رفته است، روستایی و روستانشینان سربازان مبارزه با تروریسم اقتصادی هستند و نقش آنان در امنیت کشور کمتر از سربازان نبرد حق علیه باطل نیست.

کیومرث سرمدی یکشنبه ۵ مردادماه در حاشیه بازدید میدانی از طرح های عمرانی و عملیات بهسازی معابر روستاهای یوسف آباد، گذرکجین و چنارسفلی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: توجه به روستاها به لحاظ زیرساخت، حل معضلات بهداشتی و عمرانی، حل مشکلات کشاورزی و بخش تولید و دامداری از اولویت دولت و در سرلوحه دستور مقام معظم رهبری همزمان با کار مجلس یازدهم است.

وی با بیان اینکه توجه به اقتصاد و معیشت قشر متوسط به پایین و محروم از جمله وظایف مسئولان جمهوری اسلامی اعم از حاکمان و وکلای مردم است، تصریح کرد: در حال حاضر از جمعیت ۱۰۰ هزار نفری شهرستان اسدآباد ۴۳ درصد جمعیت در سطح روستاها ساکن هستند که این درصد از ساکنان روستا در شهرستان نقش اساسی در توسعه اقتصاد دارند.

سرمدی با اشاره به اینکه مشکلات بسیاری در بخش دامداری، کشاورزی و معیشتی و زیرساخت های روستایی شهرستان داریم، یادآور شد: در سال جاری امیدواریم از اعتباراتی که از محل اعتبارات دهیاری ها برای بنیاد مسکن گذاشته می شود، بخشی از مشکلات معابر و زیرساخت های روستایی مرتفع شود ضمن اینکه تلاش می کنیم بتوانیم از امکانات مجلس و کمک دولت برای حل مشکلات دیگر بخش های روستا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه قدردان مسئولان قبل هستیم، خاطرنشان کرد: مشکلات روستاها از سال های قبل باقی مانده و کارهای انجام شده کافی نیست و انجام و مرتفع کردن این مشکلات نیاز به زمان دارد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال دولت و کشور با توجه به تحریم و بیماری کرونا و گرفتاری درآمدی از محل درآمد نفت و محل درآمد مالیات دچار مضایقی است که امیدواریم با تدابیر دولت و مصوبات جدید مجلس شورای اسلامی بتوانیم این مشکلات را مرتفع کنیم.

بخشدار مرکزی اسدآباد هم از آسفالت معابر ۱۴ روستای این بخش در سال گذشته و سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲۰ روستای بخش مرکزی از محل اعتبارات دهیاری ها جدولگذاری شد و امسال نیز ۱۲ روستا در دست اجرا قرار دارد. 

سلیمان نظری دوست تصریح کرد: با توجه به رونق کسب و کارها و نیز توجه به زیرساخت های روستایی و آبادانی روستاها در حال حاضر مهاجرت معکوس در روستاهای بخش مرکزی شهرستان اسدآباد روند رو به شتابی به خود گرفته است.

وی بیان کرد: امروز در شــرایط اقتصادی تحریم دولت مصمم است پروژه هایی که ۵۰ درصد پیشرفت دارند را به اتمام برساند که به تبع تصمیم دولت در استان و شهرستان و بخش مرکزی این موضوع نیز در حال پیگیری بوده و ما شاهد آسفالت راه های روستایی قاسم آباد خنداب، قمشــانه، سیاه گله به سوتپه هســتیم.

نظری دوست در ادامه با بیان اینکه ســال گذشته بنیاد برکت در ۱۸روستای بخش مرکزی فعالیت خود را در زمینه اشتغال روستایی آغاز کرده و موفقیت های خوبی در زمینه اشتغال حاصل شد، تصریح کرد: برای ســال جاری نیز ۱۲ روســتا برای اشتغالزایی بنیاد برکت در بخش مرکزی پیشنهاد شده که موضوع در کارگروه های تخصصی در حال بررسی بوده و افراد واجد شرایط در ۱۲روستای موردنظر برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی به بانک های عامل معرفی می شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha