• دوشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۶
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 99050604481
  • خبرنگار : 71191

در کمیسیون لوایح دولت مطرح شد؛

از مستثنی شدن وزارت فرهنگ از ممنوعیت دریافت هدایای مردمی تا حذف موزه از قانون مقررات مالی

از مستثنی شدن وزارت فرهنگ از ممنوعیت دریافت هدایای مردمی تا حذف موزه از قانون مقررات مالی

کمیسیون لوایح، علاوه بر موافقت با لایحه مستثنی کردن وزارت فرهنگ از شمول ممنوعیت دریافت هدایای مردمی، با الحاق عبارت «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‏ های عمومی کشور» با ماده 4 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، موافقت کرد ولی اضافه کردن «و سایر کتابخانه‏ ها و موزه‌‏های دستگاه‏ های اجرایی» تأیید نشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیات دولت؛ در جلسه اصلی کمیسیون لوایح هیئت دولت به ریاست علیرضا آوایی که چهارم مرداد در دفتر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، بررسی یا تصویب مجموعه‌ای از پیشنهادات وزارت خانه‌های علوم، بهداشت، نفت، فرهنگ و دادگستری (قوه قضائیه) و دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی در دستور کار قرار گرفت.

 در این جلسه اعضای کمیسیون ضمن موافقت با لایحه پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مستثنی کردن این وزارت از شمول ممنوعیت دریافت هدایای مردمی، ‌روند بررسی لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت را تصویب کردند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به ضرورت بهره‌گیری از همه توان‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی کشور به ویژه حمایت‌های مردمی برای توسعه فرهنگ و هنر، پیش‌نویس لایحه اصلاحیه ماده (۴) قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت،‌ موضوع مستثنی کردن وزارت فرهنگ از شمول ممنوعیت دریافت هدایای مردمی را ارائه کرده است.

اعضای کمیسیون با توجه به وظایف و مأموریت‏‌های این وزارت در راستای حمایت و توسعه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، هم چنین لحاظ کردن گسترش سرانه فضاهای فرهنگی و علاقمندی هنرمندان و فرهنگ دوستان برای سهیم شدن با دولت از طریق اهدای کتاب، تأمین تجهیزات سالن‏‌ها و مراکز فرهنگی و هنری، اهدای آثار هنری خود و هنرمندان بزرگ، همچنین با توجه به ضرورت بهره‏‌گیری از همه توان‌ها و ظرفیت‌های مادی و معنوی به ویژه حمایت‌های مردمی برای توسعه فرهنگ و هنر، صرفاً با الحاق عبارت «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهاد کتابخانه‏ های عمومی کشور» به ماده مذکور موافقت کرده و از آنجا که ایجاد کتابخانه و موزه جزو وظایف ذاتی دستگاه‌های اجرایی نیست، افزودن عبارت «و سایر کتابخانه‏ ها و موزه‌‏های دستگاه‏ های اجرایی» تأیید نشد.

بدین ترتیب این لایحه در دستورکار جلسه اصلی هیئت وزیران قرار می‌شود تا تصمیم گیری نهایی درخصوص آن اخذ شود.

همچنین بررسی لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت ادامه یافت.

در ادامه فرآیند بررسی لایحه پیشنهادی قوه قضائیه درخصوص لایحه صیانت، کرامت و تامین امنیت بانوان در برابر خشونت که با هدف حفظ کرامت زنان و حمایت از آنان در برابر اقسام مختلف رفتارهای خشونت‌‏آمیز به دولت ارسال شده،‌ تعاریف پیشنهادی معاونت حقوقی رییس جمهور درباره اصطلاحات به کار رفته در قانون بررسی و با اصلاحاتی تصویب شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha