• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99050704668
  • منبع : نمایندگی ایلام

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

تحقق اشتغال پایدار ایلام در گرو توسعه آموزش‌های مبتنی بر نیاز استان است

تحقق اشتغال پایدار ایلام در گرو توسعه آموزش‌های مبتنی بر نیاز استان است

ایسنا/ایلام عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز به آموزش‌های مبتنی بر نیاز استان در حوزه های مختلف مخصوصاً در حوزه نفت و گاز نیازمندیم تا از ظرفیت و نیروی بومی در پروژه‌ها استفاده شود.

«علی‌اکبر بسطامی» در پنجمین جلسه شورای هماهنگی مدیران رفاه ایلام، اظهار کرد: دو کار اساسی که در مجلس بنا به فرمایشات رهبر انقلاب باید انجام دهیم توجه به اقتصاد و فرهنگ است و تمام تلاش مجلس در آینده در راستای تحقق این اهداف و ایجاد کمک های رفاهی و معیشت طبقات محروم جامعه خواهد بود.

وی با بیان اینکه  تمام دغدغه مجلس، بودن در کنار مردم و استان های محروم است و در تلاشیم با ایجاد اشتغال پایدار و مولد بستر استقلال معیشتی را برای جوانان استان فراهم کنیم، گفت: در ذیل مقوله اقتصاد، نگاه به معیشت و رفاه مردم و مهار تورم سه موضوع اساسی به شمار می‌رود که تحریم‌ها،عامل اصلی بسیاری از مشکلات امروز کشورمان است و آسیب‌پذیرترین قشر در تمام سطح کشور بر اساس تحقیقات صورت گرفته، قشر کارگر است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده قشری که در آینده، مساله کشور خواهند بود، قشر کارگری است و ما باید نیروی انسانی متخصص پرورش دهیم.

بسطامی با بیان اینکه بر اثر شیوع ویروس منحوس کرونا برخی اصناف، ۷۰ تا ۱۰۰درصد زیان دیده‌اند و وظیفه و عزم ما مرهم نهادن بر آلام این عزیزان و اقشار آسیب پذیر است، تصریح کرد: فراهم کردن بسته‌های معیشتی و حمایت های کرونایی از کارفرمایان برنامه مناسبی است اما جبران شکاف ایجاد شده امری حساس و درعین حال سخت است.

بسطامی گفت: اقتصاد ما متکی به نفت است و این موضوع دست متولیان امر را به هنگام برنامه ریزی می بندد، زیرا با کوچکترین حرکت قیمت نفت به شدت افزایش یا کاهش می یابد.

رئیس کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: این کمیسیون مهمترین کمیسیون مجلس است چرا که با رفاه و معیشت مردم، بیمه ها و کارگران و ...سر و کار دارد و از استاندار ایلام که پای کار است و خود شاهد پیگیری های ایشان در مرکز هستم، کمال تشکر را دارم.

بسطامی گفت: استان ما استانی بهره مند از منابع نفت و گاز است و با پیگیری‌های استاندار در جلسات متعدد با مسئولان کشور در حوزه نفت و گاز مقرر شد، طرح بزرگ پروپیلن که در راستای بهره مندی از تولیدات پتروشیمی در استان شکل می گیرد و  از تولید به مصرف در کنار آن، برای ایجاد کارخانه های بزرگ ایجاد اشتغال در استان تصمیم گیری شود.

وی تصریح کرد: جانمایی پروژه پروپیلن در استان در حال انجام است و قرارداد اولیه و موافقت نامه اولیه بین استانداری و گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان ایجاد شده که این پروژه به صورت مستقیم، 4600 نفر و به صورت غیرمستقیم، بیش از 9000 نفر شغل از قبل آن ایجاد می‌کند.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی بر بهره مندی مردم از تسهیلات اشتغال توسط بانک‌های عامل تاکید کرد و گفت: پیشنهاد می شود که هم سطح تسهیلات افزایش پیدا کرده و هم حداقل یک دوره تنفس دوساله به آن‌ها داده شود تا طرح‌ها به تولید برسند و مجریان از مزایای آن بهره مند شوند.

بسطامی تصریح کرد: در حال رایزنی برای سرمایه گذاری بخشی از شرکت های بزرگ و نهادهای حاکمیتی مانند ستاد امام، بنیاد مستعضفین، بنیاد علوی و شرکت های شستا در استان هستیم.

رییس کمیته رفاه و تامین اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس بر پیگیری منطقه آزاد مهران اشاه کرد و گفت: کارهای آن توسط مراجع ذیربط و مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال پیگیری است، این طرح به مجمع تشخیص ارجاع شده و در تلاشی هستم، سریع تر انجام تا بخشی از معظل بیکاری استان کاهش پیدا کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز به  آموزش‌های مبتنی بر نیاز استان در حوزه های مختلف مخصوصاً در حوزه نفت و گاز نیازمندیم و با هماهنگی بین دانشگاه و صنعت، فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، رشته های آن ها متناسب با نیاز استان باشد تا از ظرفیت و نیروی بومی در پروژه ها استفاده شود.

وی تاکید کرد: در پروژه های نفتی و گازی استان، نیروهای غیربومی زیادی استفاده شده است که باید از ظرفیت نیروهای بومی در چنین پروژه هایی طبق قانون توجه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha