• سه‌شنبه / ۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99050705026

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جهرم:

داروخانه‌ها نقشی در افزایش قیمت ماسک ندارند

داروخانه‌ها نقشی در افزایش قیمت ماسک ندارند
عکس آرشیوی است.

ایسنا/فارس معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه داروخانه‌های این شهرستان نقشی در افزایش قیمت ماسک ندارند، گفت: تعیین قیمت ماسک بر عهده سازمان صمت است.

 ابولفضل نیکوسیر گفت: تعیین قیمت ماسک بر عهده اداره صنعت، معدن و تجارت است و دانشگاه علوم پزشکی جهرم تنها موظف به بررسی فاکتورهای فروش ماسک و تطابق آن با قیمت مصوب شده و بررسی سود حاصل از فروش ماسک‌ها در داروخانه‌ها و فروشگاه عرضه کالای پزشکی است.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی جهرم، او افزود: داروخانه‌های شهرستان نقشی در افزایش قیمت ماسک ندارند و تاکنون ماسک با قیمت مصوب دولتی در داروخانه ها، توسط شرکت‌های پخش توزیع نشده است.

به گفته نیکوسیر، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه کالای پزشکی در صورت درخواست فاکتور فروش از سوی مشتریان موظف به ارائه آن هستند.

او با اشاره به بسته بندی ماسک‌ها با تعداد متفاوت، گفت: ماسک‌ها در بسته بندی‌های متفاوت از 5 تا 50 عددی تهیه و توسط شرکت‌های مختلف تحت نظر وزارت بهداشت، توزیع می‌شود؛ هر چه بسته بندی کوچکتر باشد قیمت تمام شده آن بیشتر است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به تهیه و توزیع ماسک در بیمارستان ها، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه کالای پزشکی در شهرستان گفت: دو نوع ماسک وجود دارد، صنعتی و غیر صنعتی که ماسک‌های موجود در بیمارستان‌های شهرستان از نوع پزشکی (صنعتی) بوده که توسط دانشگاه تهیه، بسته بندی و توزیع می‌شود.

به گفته او، نرخ ماسک‌های تهیه شده برای بیمارستان‌های جهرم بر اساس قیمت مصوب وزارتخانه است.

نیکوسیر بیان کرد: ماسک‌های موجود در داروخانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه کالای پزشکی در شهرستان غیر صنعتی است. غیر صنعتی به این معناست که این ماسک‌ها توسط شرکت‌ها و کارگاه‌های خصوصی مورد تایید وزارت بهداشت تولید می‌شوند و تولید انبوه آن توسط کارخانجات نیست.

او با بیان این مطلب که قیمت نهایی ماسک سه لایه فنر دار غیر پزشکی (غیر صنعتی) برای مصرف کننده در جهرم حدودا ۱۷۰۰ تومان است، افزود: تعدادی از ماسک‌های موجود در شهرستان توسط یک کارگاه تولید ماسک در جهرم تهیه و مابقی از شیراز به شهرستان تامین می‌شود.

او با یادآوری اینکه نظارت هفتگی بر کارگاه تولید ماسک در جهرم توسط اداره تجهیزات پزشکی دانشگاه انجام می‌شود، گفت: شهروندان تنها از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های عرضه کالای پزشکی ماسک تهیه کنند؛ عرضه ماسک فقط از طریق این مراکز مورد تایید معاونت دارو و غذا دانشگاه علوم پزشکی جهرم است.

نیکوسیر با اشاره به بسته بندی مجدد ماسک‌ها توسط داروخانه‌ها و کالاهای پزشکی، گفت: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با توجه به حفظ پاکیزگی ماسک‌ها بسته بندی مجدد ماسک‌ها مانعی ندارد؛ عرضه ماسک و بسته بندی مجدد آن‌ها توسط مراکزی که مورد تایید دانشگاه علوم پزشکی نیستند، غیر قانونی است و پیگرد دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha