• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99051107318
  • خبرنگار : 50167

آمادگی مراکز خرید برای تحویل گندم تولیدی کشاورزان زنجانی

آمادگی مراکز خرید برای تحویل گندم تولیدی کشاورزان زنجانی

ایسنا/زنجان مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: خرید گندم داخلی در سال‌جاری صرفا توسط مراکز خرید تحت نظر دولت دارای مجوز رسمی و معتبر از اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان انجام خواهد شد.

عبدالله جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با خرید گندم در استان زنجان، اظهار کرد: مراکز خرید تحت نظارت دولت در همه نقاط این استان آماده تحویل گندم تولیدی کشاورزان زنجانی است که در صورت وجود هرگونه شکایت و مشکل می‌توانند مراتب را به نماینده سازمان جهادکشاورزی و نماینده اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان مستقر در مراکز خرید و یا به مراکز جهادکشاورزی و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان محل تولید خود اعلام کنند تا پیگیری لازم انجام شود.

وی افزود: از کشاورزان زنجانی درخواست می‌کنیم گندم تولیدی خود را صرفاً به مراکزی که تحت نظارت دولت هستند، تحویل داده و حضور و فعالیت واسطه‌ها، دلالان و مراکز خرید و فروش گندم فاقد مجوز از اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان را به دستگاه انتظامی و بازرسی و جهادکشاورزی شهرستان‌ها اعلام کنند.

این مسئول با بیان اینکه خرید گندم داخلی در سال‌جاری صرفا توسط مراکز خرید تحت نظر دولت دارای مجوز رسمی و معتبر از اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان انجام خواهد شد، تصریح کرد: قابل ذکر است فعالیت سایر افراد و اماکن فاقد مجوز ممنوع بوده و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه خروج هر حجم گندم در سال‌جاری از استان علاوه بر بارنامه و اسناد لازم مطابق مقررات، نیازمند ارائه مجوز خروج رسمی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان بوده و محموله‌های فاقد مجوز، توقیف و با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهد شد، ادامه داد: مراکز تولید گندم بذری و بوجاری صرفا با مجوز سازمان جهاد کشاورزی استان می‌توانند فعالیت داشته باشند.

جعفری با بیان اینکه مراکز بوجاری مجاز، صرفاً در قبال حق‌العمل می‌توانند نسبت بوجاری اقدام کرده و هرگونه خرید و فروش و دپوی گندم در این مراکز مجاز نبوده و با متخلفان مطابق مقررات برخورد خواهد شد، اظهار کرد: کشاورزان قبل از فروش گندم تولیدی خود به مراکز خرید از مجاز بودن مرکز و داشتن مجوز از اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان اطمینان حاصل کرده و سپس نسبت به واگذاری گندم خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کشاورزانی که نسبت به تحویل گندم تولیدی خود به مراکز خرید تحت نظارت دولت اقدام کرده‌اند برای تامین و تحویل نهادهای تولیدی، کود، سم، بذر و غیره در الویت قرار خواهند داشت، خاطرنشان کرد: گندم‌های عاری از آفات نباتی و آلودگی و ناخالصی (کاه، خاک و سنگ و غیره ) مشمول جایزه پاکی خواهد بود و با عنایت به تغییر چشمه الک به ۱.۷ در ۲۰ میلی متر، مبارزه مناسب با آفات و مدیریت مناسب برداشت و استفاده از کمباین‌های مناسب در افزایش منافع کشاورزان تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha