• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۸
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99051107703
  • خبرنگار : 50024

شهردار کرج:

برای ساختن شهری توسعه یافته با تکنولوژی جدید تلاش می‌کنیم

برای ساختن شهری توسعه یافته با تکنولوژی جدید تلاش می‌کنیم

ایسنا/البرز شهردار کرج با اشاره به اینکه امروز با چالش تغییر اقلیم مواجه هستیم، توضیح داد: باید به بهترین شکل از منابع آبی موجود استفاده کنیم چون آیندگان نیز سهمی از این میراث دارند.

علی اصغر کمالی زاده روز شنبه ۱۱ مرداد در مراسم  بهره برداری از دومین تصفیه خانه فاضلاب  شهر کرج اظهار کرد: دو تصفیه خانه دیگر نیز به زودی به اتمام و به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه احداث تصفیه خانه مزایای زیادی دارد، توضیح داد: با ایجاد تصفیه خانه علاوه بر بازچرخانی آب و جایگزینی پساب‌ها با آب شرب، شاهد کاهش آلودگی محیط زیست هم هستیم.

کمالی زاده گفت : پیشگیری از آلودگی خاک و محیط زیست اقدامی موثر برای صیانت از منابع موجود بوده زیرا در این شرایط خاص اقلیمی، حفظ منابع آب و خاک در اولویت است.

شهردار کرج با اشاره به اینکه امروز با چالش تغییر اقلیم مواجه هستیم، توضیح داد: باید به بهترین شکل از منابع آبی موجود استفاده کنیم چون آیندگان نیز سهمی از این میراث دارند.

وی با بیان اینکه انسان در طول تاریخ خود را با الگوهای مختلف وفق داده، گفت: سالیان سال در کویر یزد با احداث قنات آب استحصال می شده و امروز هم باید با استفاده از فناوری نسبت به تصفیه پساب ها اقدام کنیم تا منابع آبی بیشتری حفظ شود.

این مسئول توضیح داد: شهروندان اطمینان داشته باشند مدیریت شهری کرج با سود بردن از تکنولوژی‌های جدید برای ساختن شهری توسعه یافته تلاش می کند.

شهردار کرج با اشاره به منابع محدود مالی اضافه کرد: برای کاهش هزینه های شهری و مشکلات زیست محیطی برنامه ریزی های خوبی انجام گرفته است.  

گفتنی است دومین تصفیه خانه فاضلاب شهر کرج در منطقه مهرویلا با ظرفیت ۱۰۰۰ متر مکعب در روز با روش IFAS ( لجن فعال با فرایند رشد چسبیده با بستر ثابت) که یکی از روش های بیولوژیکی تصفیه فاضلاب است، به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha