• چهارشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99051511339

رئیس نظام مهندسی یزد خبر داد:

راه‌اندازی واحد رسیدگی به پرونده‌های ویژه در نظام مهندسی یزد

راه‌اندازی واحد رسیدگی به پرونده‌های ویژه در نظام مهندسی یزد

ایسنا/یزد رئیس سازمان نظام مهندسی یزد با اشاره به ضرورت توجه به عدالت در توزیع خدمات و پیگیری‌های قانونی، گفت: واحد رسیدگی به پرونده‌های ویژه برای متخلفین خاص در استان یزد خبر داد.

«مهدی سالاری» امروز چهارشنبه ۱۵ مردادماه در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار اظهار کرد: حرفه و مهارت خبرنگاری از جمله مشاغل سخت و حساس در جامعه است و نقش مهمی در توسعه فرهنگی و اجتماعی ایفا می‌کند.

وی توجه به مقوله آموزش مهندسین را از جمله مهمترین رویکرد اجرایی سازمان نظام مهندسی در استان یزد دانست و افزود: در حال حاضر ۱۱ خدمت نظام مهندسی در استان یزد به صورت غیرحضوری انجام می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد توجه به  توسعه خدمات غیرحضوری را یکی از اولویت‌های اجرایی این سازمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ دفتر مهندسی فعال در سطح استان یزد مشغول فعالیت هستند.

سالاری، تسهیل کردن شرایط پرداخت تعرفه‌های ساخت و ساز و تقویت نظارت بر ناظرین نظام مهندسی را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار سازمان نظام مهندسی در استان یزد دانست و بیان کرد: شورای حل اختلاف در حوزه ساخت و ساز با محوریت نظام مهندسی راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول در خصوص وجود یک سری ابهامات در مورد رعایت نشدن قوانین برای ساختمان های متخلف و خاص در شهر و استان یزد، گفت:‌ برای شفاف سازی امور و عدالت در توزیع خدمات و پیگیری‌های قانونی، واحد رسیدگی به پرونده‌های ویژه برای ساختمان‌های متخلف خاص در نظام مهندسی یزد راه‌اندازی شده است.

وی بهبود شاخص اقدامات نظام مهمندسی در حوزه ساخت و سازهای مختلف در استان یزد را یکی از دستاوردهای این دوره سازمان نظام مهندسی یزد عنوان و تصریح کرد:‌ کاهش تخلفات ناظرین ساختمانی یزد نسبت به سال گذشته از جمله نتایج تقویت نظارت بر عملکرد زیرمجموعه های نظام مهندسی ساختمان در سطح این استان است.

سالاری در پایان با بیان این‌که طبق قانون حد نصاب تفکیک برای اراضی مسکونی ۱۵۰ متر مربع بوده و غیر آن خلاف است، ‌خاطرنشان کرد: بر اساس هماهنگی انجام شده با شهرداری و مدیریت استان مقرر شد تمام تفکیکی های زیرحد نصاب در استان یزد تا قبل از سال ۹۸ پروانه ساخت دریافت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha