• جمعه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 99051712705
  • خبرنگار : 50051

مدیرکل دفتر امور زنان استانداری گلستان:

جهاد دانشگاهی همواره در مسیر تقویت علم و دانش گام برداشته است

جهاد دانشگاهی همواره در مسیر تقویت علم و دانش گام برداشته است

ایسنا/گلستان مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان با اشاره به برخورداری جهاد دانشگاهی از نیروهای جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی، گفت: جهاد دانشگاهی همواره در مسیر تقویت علم و دانش در کشور گام برداشته است.

الهه غیناقی در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی و فرهیخته، به فرمان حضرت امام خمینی (ره) رهبر و معمار کبیر انقلاب بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شکل گرفت. در این نهاد اقدامات مؤثری در جهت پیشبرد اهداف انقلاب و رشد و توسعه و پیشرفت کشور انجام شده که بسیار مفید و مؤثر و قابل‌توجه است.

وی خاطرنشان کرد: راز بالندگی و ماندگاری و اهمیت این نهاد انقلابی، علاوه بر حضور متخصصین متعهد و مسئول، این بوده که همواره در مسیر تقویت علم و دانش در کشور گام برداشته و البته رویکردی کاملاً اعتدالی داشته است.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان افزود: همچنین تلاش برای برون‌رفت از سیستم سنتی و توجه به نیازهای روز جامعه از جمله ویژگی‌های برجسته جهاد دانشگاهی است و فعالیت‌های آن منطبق بر رهنمودها و تأکیدات مقام معظم رهبری است.

غیناقی گفت: بدون شک توانمندی‌های موجود جهاد دانشگاهی امکان انجام بسیاری از امور را به این مجموعه می‌دهد.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در جهاد دانشگاهی و ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی، می‌طلبد نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی دستگاه‌ها در راستای شناسایی و ارائه راهکارهای عملی و نقشه راه به‌ویژه در حوزه زنان و خانواده که از جنبه‌های گوناگونی نیازمند پژوهش‌های علمی و میدانی است، توسط این مرکز انجام شود.

غیناقی ادامه داد: برای نمونه اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار «مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی» به کارفرمایی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و نظارت دفتر امور زنان و خانواده استانداری‌ها و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به جهاد دانشگاهی محول شده و در این راستا باید ۲۵۰۰ نفر را در استان گلستان به اشتغال پایدار برسند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان تصریح کرد: الگوی توسعه مشاغل خانگی بر سه پایه شناسایی مزیت منطقه و فرصت‌های هر منطقه، توانمندسازی متقاضی و اتصال به بازار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این نمونه‌های موفق، انجام برنامه‌های تحقیقاتی مشترک جهاد دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها در حوزه‌های مختلف و به دنبال آن عملیاتی کردن این طرح‌ها می‌تواند زمینه رشد کشور را فراهم کند.

غیناقی بیان کرد: در مجموع ارائه موفقیت‌های جهاد دانشگاهی به افکار عمومی، باعث افزایش رضایت‌مندی و اعتمادسازی عمومی بیشتر نسبت به این نهاد می‌شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری گلستان اظهار کرد: این نهاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد، همچون برخورداری از نیروهای جوان و در عین حال متخصص و دارای تفکر جهادی با توجه به قرابتی که با دانشگاه‌ها دارد، می‌تواند در کنار دانشگاه‌ها به‌عنوان سنگر علم و مرکز پیشرفت علمی کشور ایفای نقش کند.

وی یادآور شد: با توجه به عملکرد و نتایج حاصله از فعالیت‌های این نهاد انقلابی در زمینه‌های علمی و فرهنگی و ...، می‌توان از پتانسیل و ظرفیت‌های بالقوه موجود در این نهاد با همکاری و تعامل پارک علم و فناوری و استفاده از گروه‌های دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی بیشتر به مردم به نتایج مطلوب دست یافت.

غیناقی در پایان گفت: واسپاری طرح‌ها و پژوهش‌های مرتبط دستگاه‌ها به این نهاد و بهره‌مندی از ظرفیت نیروهای متخصص و متعهد در این نهاد برای تقویت اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه استان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha