• جمعه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۹:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 99051712877
  • منبع : نمایندگی ایلام

روسای دانشگاه های ایلام در تبریک روز خبرنگار چه گفتند؟

روسای دانشگاه های ایلام در تبریک روز خبرنگار چه گفتند؟

ایسنا/ایلام روسای دانشگاه های ایلام روز خبرنگار را این گونه به خبرنگاران تبریک گفتند.

دکتر "محمد علی اکبری"، رئیس دانشگاه ایلام،  در پیامی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: در دنیای امروز، خبر و خبرنگاران بیش از آنچه  تصور می شد، در ساخت زندگی ما نقش ایفا می کنند. سیطره ارتباطات و تکنولوژی های نوین بر زندگی و مناسبات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، جهان ما را لبریز از تولید و انتشار اطلاعات کرده و دهکده جهانی مک لوهان دیرزمانی است که به واقعیت پیوسته است. اینجانب به نمایندگی از جامعه دانشگاهی استان روز خبرنگار که تداعی کننده چنین جهانی است را به خبرنگاران ایران زمین تبریک می گویم.
 دانشگاه ایلام  به عنوان نهاد علم که بر رسالتش در تولید آگاهی برای توسعه پایدار استان واقف است، به تلاش مسئولانه  خبرنگاران برای دستیابی آزادانه به اطلاعات ارج می نهد و در این روزها و ماهها که شهروندان دست به گریبان همه گیری کرونا هستند، برای اهل قلم که  رسالت خویش را در مسیر سلامت و مهر با نشر اخبار درست و به موقع به همگان هدیه می کنند، از خداوند منان توفیقات روزافزون مسألت می نمایم و برای اصحاب قلم و رسانه کلامی نافذ، قلمی توانا، نگاهی جامع و شخصیتی آزاده آرزو مندم.

دکتر "محمد کریمیان" رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام، نیز در پیامی اظهار کرد: ۱۷ مرداد ماه روز خبرنگار، یادآور زحمات و تلاشهای انسانهای شریفی است که در کسوت خبرنگاری، رسالت خطیر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی را بر عهده داشته و به مدد قلم های پاک و صادق و توانای خود، موجبات روشنگری و تعالی، پیشرفت و بالندگی جامعه را فراهم می‌آورند.

روز خبرنگار یادآور اراده عمل مجاهدانه مردان و زنانی است که برای بازگویی حقیقت و باز تاباندن واقعیت، پرچم رسالت بزرگ اطلاع رسانی را بر دوش گرفته و چراغ راه جامعه خویش گشته‌اند.

خبرنگارانی که به رسالت خطیر خود در عرصه اطلاع رسانی، ایمان دارند و دانستن را حق مردم می‌دانند و با رعایت اخلاق حرفه ای، با شجاعت در جهت نهادینه شدن حقوق شهروندی و تنویر افکار عمومی تلاش می‌کنند.

خبرنگاران به عنوان قاصدان امین و راویان صدیق، تجسم امانت، مسئولیت، تعهد، دلسوزی و وظیفه اند، که با نقد منصفانه‌ی کاستی‌ها و بیان هوشمندانه‌ی پیشرفت ها، وجدان بیدار انسانیت و زمینه ساز سلامت فکری و فرهنگی جامعه‌اند.

در حقیقت برای اینکه جامعه ای پویا و رو به تکامل داشته باشیم می بایست از حضور فعال خبرنگاران در تمامی حوزه ها استقبال کنیم، چرا که خبرنگاران خط مقدم اطلاع رسانی و جهت دهی افکار عمومی هستند که جامعه را با حقایق و واقعیت های موجود آشنا می کنند و می‌توانند به عنوان یک عنصر موثر در توسعه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و  فرهنگی جامعه نقش اساسی ایفا کنند.

اینجانب ضمن گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید والامقام «محمود صارمی»، این روز را به همه خبرنگاران عزیز، اصحاب رسانه، اهل قلم، خانواده مطبوعات و عکاسان پر تلاش و زحمت کش در استان ایلام تبریک عرض نموده و از زحمات و تلاشهای ارزشمند و دلسوزانه آنان قدردانی می نمایم و سلامتی، توفیق و ادامه فعالیت آگاهانه این عزیزان از خداوند متعال خواهانم.

  دکتر "عباس سهراب زاده" ، رئیس دانشگاه پیام نور استان ایلام نیز در پیامی به این مناسبت آورده است: وقتی که قلم می چرخد و از خود نشانی برجای می گذارد، بی شک اگر آن نشان بوی عدالت، آزادی و تمایلات فطری و شرافتمندانه انسان را به مشام برساند، جاودانه خواهد ماند. به بهانه روز خبرنگار، درود خود را به پیشگاه کسانی که قلم را پاس می دارند و از آن به عنوان ابزاری برای تعالی انسان ها مدد می گیرند، تقدیم می نمایم و از خداوند بزرگ، تداوم سلامت و عزت اهالی قلم را تمنا می کنم. 
 

 
              

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha