• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99052216253

شهردار ابرکوه خبر داد

مشاوره رایگان شهرداری به شهروندان در مورد اراضی حوزه شهری

مشاوره رایگان شهرداری به شهروندان در مورد اراضی حوزه شهری

ایسنا/یزد شهردار ابرکوه از شهروندان درخواست کرد تا قبل از هرگونه اقدام بر روی املاک و اراضی محدوده شهری و به منظور جلوگیری از بروز مشکلات بعدی، با مراجعه به شهرداری از ویژگی‌های ملک مطلع شوند.

«حسین حاتمی» در گفت‌وگو با ایسنا در این رابطه اظهار کرد: با توجه به تفکیک و فروش غیرقانونی زمین در برخی از نقاط شهر و متعاقباً بروز پاره‌ای از مشکلات برای خریداران ملک، لازم است تا شهروندان جهت جلوگیری از بروز مشکلات بعدی قبل از هرگونه اقدام از قبیل خرید، فروش، تفکیک یا اقدام به ساخت‌وساز، ضمن مراجعه به شهرداری از ویژگی‌های ملک به خصوص کاربری آن اطلاع حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل اطلاعات و آگهی افراد نسبت به ویژگی‌های املاک و اراضی با مشاوره گرفتن از کارشناسان شهرداری موجب جلوگیری از اطاله رسیدگی به درخواست‌ها و تحمیل هزینه مضاعف بر شهروندان خواهد بود.

حاتمی تأکید کرد: با توجه به پیچیدگی موضوع تغییر کاربری و داشتن هزینه و زمان‌بر بودن آن و اختصاص نیافتن زیرساخت‌های آب، برق و گاز به کاربری‌های مغایر با طرح تفصیلی شهر، لازم است خریداران نسبت به مواردی نظیر طرح تفکیکی، نوعیت، کاربری زمین و مالکیت دقت کافی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان شهرداری ابرکوه به صورت رایگان آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شهروندان در حوزه‌های اطلاع از نوع کاربری، قرار داشتن یا نداشتن در طرح‌های توسعه شهری، اوقافی بودن یا نبودن ملک و زمین، داشتن تسویه‌حساب مالی از شهرداری، تصویب یا مصوب نشدن طرح تفکیک املاک در مراجع ذی‌صلاح، میزان تراکم مجاز ساخت‌وساز در منطقه قرار گرفتن ملک هستند.

شهردار ابرکوه در پایان نیز تاکید کرد: همه موارد فوق در تعیین نرخ ملک مؤثر بوده و امید است با رعایت آن از طرف شهروندان، زمینه سوءاستفاده در این حوزه از بین برود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha