• دوشنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99052720168
  • خبرنگار : 50189

برنامه های سپاه ثارالله استان کرمان برای ترویج مکتب شهید سلیمانی

برنامه های سپاه ثارالله استان کرمان برای ترویج مکتب شهید سلیمانی

ایسنا/کرمان فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰ نظامات برای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تعریف کرده ایم، اظهار کرد: تالار بزرگ موزه دفاع مقدس به نام تالار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری خواهد شد ضمن آنکه موزه شهید سلیمانی را در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهیم کرد.

سردار "حسین معروفی" عصر امروز ۲۷ مردادماه در جلسه ستاد هماهنگی مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: مکتب امامین انقلاب اسلامی را حاج قاسم سلیمانی عملیاتی کرد.

وی ادامه داد: نباید اجازه داد مکتب شهید سلیمانی تنها در خاطره ها محدود شود و نباید سردار سلیمانی را در جنگ ۸ ساله یا جبهه مقاومت محدود کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: امروز همه کشور نگاهشان به ما کرمانی‌هاست و وقتی که وضعیت کشور به لحاظ شیوع کرونا سفید شود، مطالبات کشوری از ما خیلی زیاد می‌شود لذا نقشه راهی را تعریف کردیم که سالگرد شهید سلیمانی بخشی از این نقشه راه خواهد بود.

وی با تاکید براینکه همه در نهادینه کردن مکتب سلیمانی نقش دارند و ترویج این مکتب محدود به این دولت و دولت بعدی نخواهد بود، تصریح کرد: برای ترویج مکتب شهید سلیمانی یک شورای سیاست گذاری و دبیری تعریف شده که برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای این مکتب تدوین و در نظر گرفته شده است.

معروفی فضاسازی، فرهنگسازی، گفتمان‌سازی، شبکه‌سازی و جریان‌سازی را از اولویت‌های کاری این شورا برشمرد و عنوان کرد: در راستای اقدامات این شورا، اردوی راهیان نور شهید حاج قاسم سلیمانی را ثبت ملی کردیم و باتوجه به اینکه همه زیرساختهای برگزاری این اردو در حال حاضر آماده نیستند، لذا با ۱۰ استان برای یک سال تفاهمنامه ای برای اعزام اردوهای راهیان حاج قاسم سلیمانی منعقد کردیم که در این راستا برای سال اول پذیرای ۱۰۰۰ نفر در قالب اردوی راهیان حاج قاسم سلیمانی خواهیم بود و در گام های بعدی استان را برای پذیرایی از  ۳۰۰۰ نفر دیگر آماده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برای گلزار شهدای کرمان یک مدیر جداگانه انتخاب کردیم تا کارها را دقت بالاتری پیش ببرد، تصریح کرد: زیارت، روایت، دیدار از موزه شهید سلیمانی و موزه دفاع مقدس برنامه‌هایی است که برای ۴ روز اردوی راهیان نور شهید سلیمانی تعریف کرده ایم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه ۳۰ نظامات برای مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی تعریف کرده ایم، اظهار کرد: تالار بزرگ موزه دفاع مقدس به نام تالار شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری خواهد شد ضمن آنکه موزه شهید سلیمانی را در آینده نزدیک راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی بیان کرد: برای کمک به این قضیه لشکر پیشکسوتان شهید سلیمانی راه‌اندازی کردیم و حدود ۴ هزار نفر در این لشکر سازماندهی کرده که ۸ ماموریت برای آنها تعیین شده است.

معروفی اظهار کرد: پیشنهاد داده ایم میدان بسیج کرمان به میدان جهانی شهید سلیمانی تغییر نام پیدا کند و پیشنهاد ما این است که از میدان بسیج تا موزه دفاع مقدس به دالان مکتب سلیمانی تبدیل شود و همچنین نمادسازی نیز در میدان آزادی شهر کرمان خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در سراسر استان موضوع نمادسازی را در دستور کار خواهیم داشت بیان کرد: برنامه های سالگرد شهادت سردار سلیمانی را به سمت مردمی کردن سوق خواهیم داد و برای ۱۰ روز، ۱۰ برنامه در سالگرد شهید سلیمانی تعریف خواهیم کرد که به‌ طور ویژه برنامه های خاصی را شهر رابر زادگاه شهید سلیمانی برنامه ریزی کرده و به دنبال آن هستیم که میدان این شهر را به میدانی جهانی تبدیل کرده و حتی به دنبال خرید منزل پدری شهید سلیمانی برای ساخت موزه سردار دلها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha