• چهارشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99052922093
  • منبع : روابط عمومی برنامه

سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش درگذشت سرهنگ خلبان بالازاده را تسلیت گفت

سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش درگذشت سرهنگ خلبان بالازاده را تسلیت گفت

در پیامی فقدان یادگار دوران دفاع مقدس سرهنگ خلبان صمدعلی بالازاده را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش، در این پیام تسلیت آمده است:

زمانی که رزمندگان اسلام بر روی زمین در برابر دشمن بعثی ایستاده بودند، عقاب­های تیز پرواز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن در هم کوبیدن خطوط دفاعی دشمن و یگان­ های زرهی، آسمان را برای رزمندگان در برابر حملات هوایی امن می ­کردند. خلبانان، نگهبانان آسمان امن، همان وارستگانی هستند که وقتی به اوج آسمان دست می ­یافتند تازه برایشان کوچکی دنیای فانی جلوه بصری می ­یافت و برای رسیدن به معبود خویش راه یافتن به آسمان­ها را پلکانی مناسب می ­دیدند.

خلبانان بزرگ مردان عرصه پیکار بودند که بی­ ریا برای اعتلای پرچم مقدس این مرز و بوم از هیچ کوششی فروگذار نکردند.

یکی از این بزرگان جهاد و شهادت سرهنگ خلبان علی صمد بالازاده بود که در اوج رکورد داری پرواز در آسمان ولایت گمنامانه در بین ما زیست و پس از تحمل درد و رنج دوری از هم رزمان شهیدش به آنان پیوست.

این سازمان برخود لازم می ­داند فقدان این پیشکسوت عرصه شهادت را به ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازمندگان صبر مسئلت ­نماید.

سرهنگ خلبان بازنشسته صمدعلی بالازاده از خلبانان پرافتخار و نام‌آور این نیرو و از قهرمانان هشت سال دفاع مقدس که در ۱۲۱ عملیات برون مرزی و پشتیبانی هوایی شرکت داشت، شامگاه دوشنبه دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم بالازاده در سال ۱۳۳۲ در اردبیل متولد شد و در سال ۱۳۵۲ وارد دانشکده خلبانی شد، وی پس از تکمیل آموزش خود در آمریکا به میهن بازگشت و در ۱۲۱ عملیات برون مرزی و پشتیبانی هوایی دوران دفاع مقدس نقش موثری ایفا کرد.

او که مفتخر به دریافت نشان «فتح» از دستان مبارک مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شده است، با انجام ۸۵۰ سورتی پرواز، رکورددار پرواز عملیاتی در ارتفاع پست بعد از شهید اردستانی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

مرحوم بالازاده از همرزمان شهیدان عباس بابایی و مصطفی اردستانی بود و کتاب‌ «آسمان مال من بود» که توسط سوره مهر به چاپ دوم رسیده است، به خاطرات سرهنگ بالازاده از دوران کودکی تا سال ۱۳۷۵ می‌پردازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha