• پنجشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99053022837
  • منبع : نمایندگی زنجان

هدفگذاری تهیه ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در یوم‌العباس زنجانی‌ها

هدفگذاری تهیه ۱۱۰ هزار بسته معیشتی در یوم‌العباس زنجانی‌ها

ایسنا/زنجان رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان گفت: یوم العباس امسال زنجانی‌ها نمایش جلوه‌ای دیگر از شور و شعور حسینی با کمک‌های مومنانه خواهد بود.

علیرضا فیروزفر ظهر امروز (۳۰ مردادماه) در نشست خبری برای تشریح برنامه‌های حسینیه اعظم زنجان، در ماه محرم اظهار کرد: ارادت عزاداران به ساحت مقدس امام حسین و اهل بیت (ع) هیچ‌گاه فروکش نخواهد کرد. اما امسال برای حفظ سلامت جامعه تبعیت از دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا بر همه واجب است و همان‌طورکه رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند، همه با اثبات ولایت‌مداری به ایشان از شیوه‌نامه‌ها پیروی خواهند کرد.

وی به تهیه طرح جامعه توسعه حسینیه اعظم زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح در آستانه تصویب قرار دارد و با توجه به حضور خیل عظیم زائران در ماه محرم لازم بود که این فضا توسعه یابد و برای همسایگان نیز امکاناتی فراهم شود که تحت شعاع مراسم حسینی قرار نگیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه حسینیه اعظم زنجان از ۲۰۰ مترمربع به ۲۰ هزار متر مربع رسیده است، ابراز کرد: این توسعه، با کمک نذورات مردمی فراهم شده و با توجه به فضای زیادی که در اختیار خادمان است، امسال برنامه‌های محرم در فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان یادآور شد: مراسم عزاداری شب‌های محرم به مدت ۷۰ دقیقه با سخنرانی و عزاداری اجرا خواهد شد که رعایت فاصله مناسب، رعایت نکات ایمنی، استفاده از ماسک و ضدعفونی روزانه ضروری است تا با رعایت موارد بهداشتی، مراسمی به دور از خطر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: مشخصه ویژه محرم امسال این است که هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیئت خواهد بود. فاصله‌اندازی ویروس در جمع عزاداران مانع طنین‌انداز شدن ندای یا حسین (ع) نخواهد بود و مردم می‌توانند با دریافت پرچم از حسینیه آن را بر سر در منازل خود نصب کنند.

فیروزفر با اشاره به اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری مراسم یوم‌العباس (ع) به شیوه همیشگی را ممنوع اعلام کرده است، اظهار کرد: در همین راستا در این روز، جلوه‌ای دیگر از شور و شعور حسینی با کمک‌های مومنانه خواهیم داشت و در این راستا تهیه ۱۱۰ هزار بسته هدفگذاری شده است.

وی با بیان اینکه حسینیه اعظم زنجان دومین قربانگاه جهان اسلام و اولین قربانگاه جهان تشیع است: عنوان کرد: حسینیه اعظم زنجان در سال‌های اخیر طرح نیابتی نذر قربانی را اجرا کرده که مردم از هر جای دنیا می‌توانند در این طرح شرکت کنند؛ به طور مثال یک فرد از کانادا سالانه ۱۰۰ راس گوسفند به حسینیه اهدا می‌کند.

رئیس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان ادامه داد: برای سایر نذورات مردم نیز شماره حساب‌هایی از طرف حسینیه اعظم زنجان اعلام می‌شود تا مردم وجوهات خود را به این شماره حساب واریز کنند؛ همچنین برای کسانی که بدون اطلاع، از روستاهای اطراف برای ادای نذر به زنجان می‌آیند نیز اکیپ‌هایی در ورودی شهر برای دریافت نذورات و قربانی مستقر می‌شوند.

وی تصریح کرد: حسینیه اعظم زنجان امسال از پذیرش میهمان در محرم معذور است و قصد دارد در کنار عزاداری محدود، در فضای مجازی هم گام‌های بلندی برداریم و برای تولید محتوا از ظرفیت متفکران و عالمان شهر بهره‌گیری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha