• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99060100648
  • خبرنگار : 50237

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد

پوشش بهداشتی هیئات بزرگ مذهبی همدان در قالب طرح «نذر سلامت»

پوشش بهداشتی هیئات بزرگ مذهبی همدان در قالب طرح «نذر سلامت»

ایسنا/همدان مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: پوشش بهداشتی هیئات بزرگ مذهبی در قالب طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال امسال توسط اعضای کانون های جوانان جمعیت هلال احمر انجام می گیرد.

علی سنجربگی با اشاره به اینکه اعضای کانون این جمعیت با هماهنگی مسئولان هیئات مذهبی و با رعایت هویت سازمانی اقدام به اجرای این طرح می کنند، اظهار کرد: طرح نذر سلامت همراه با خادمان حسینی هلال در راستای آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و جوانان این مرز و بوم با منش انسان دوستانه حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش انجام می گیرد.

وی اجرای این طرح به منظور انسجام بخشی و تسهیل روند اجرای  پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در مراسم های عزاداری و نیز آشنایی هر چه بیشتر جامعه با اهداف و برنامه های جمعیت هلال احمر دانست.

سنجربگی افزود: این جمعیت آماده است تا از ظرفیت خیرین در توسعه فرهنگ نذر ماسک و لوازم بهداشتی و تهیه وتوزیع اقلام نذر شده در شعب این جمعیت در سراسر استان استفاده کند و خیرین می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین شعبه جمعیت هلال احمر محل سکونت خود، ماسک واقلام نذری را جهت توزیع در اختیار امدادگران ونجاتگران قرار دهند.

وی بیان کرد: تب سنجی و غربالگری افراد دارای علائم در هیئت های بزرگ، همکاری در نشانه گذاری برای تعیین فرآیند فاصله استقرار عزاداران، همکاری در ضدعفونی کردن محل برگزاری مراسم‌، راهنمایی عزاداران برای رعایت فاصله دو متری، ضدعفونی کردن دست های عزاداران، کنترل پوشش ماسک عزاداران و راهنمایی افراد بدون ماسک برای دریافت ماسک و نیز ارائه توصیه های بهداشتی لازم به عزاداران از دیگر اقدامات اعضای کانون های جوانان شرکت کننده در این طرح خواهد بود.

سنجربگی اظهار کرد: این اقدامات در قالب تیم های پنج نفره شامل سه نفر برادر در قسمت برادران و دو نفر خواهر در قسمت خواهران انجام وظیفه می کنند و در کلیه امور، رعایت احترام و نهایت تکریم عزاداران توصیه و تأکید می شود و نیز پوشیدن لباس فرم سازمان جوانان، شیلد و ماسک و شال سیاه برای اعضای تیم الزامی است و اعضا باید توصیه های آموزشی به عزاداران برای رعایت پروتکل های بهداشتی لازم در طول مدت برگزاری مراسم را مدنظر قرار دهند و از سخنرانان و واعظان برای راهنمایی عزاداران کمک بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان، سنجربگی با اشاره به اینکه تمامی خدمات این جمعیت داوطلبانه است، خاطرنشان کرد: هیچ مبلغی از بخاطر ارائه خدمات در قالب حق الزحمه یا حق ایاب ذهاب و ... توسط امدادگران و اعضای کانون های جوانان دریافت نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha