• یکشنبه / ۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 99060201806
  • خبرنگار : 50046

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان:

تایید ۳۰ پروژه خراسان شمالی در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور/سند جهش تولید استان نهایی شد

تایید ۳۰ پروژه خراسان شمالی در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور/سند جهش تولید استان نهایی شد

ایسنا/خراسان شمالی رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی از تایید ۳۰ پروژه اقتصاد مقاومتی این استان در ستاد اقتصاد مقاومتی کشور خبر داد.

حسن پارسی پور در نشست خبری که دوم شهریور ماه در محل این سازمان برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی دبیرخانه ای در سطح کشور دارد که طرح های اقتصاد مقاومتی استان ها برای اجرا باید در این محل مورد تایید و تصویب قرار گیرد.

وی افزود: در سال گذشته ۲۱ پروژه اقتصاد مقاومتی استان در این ستاد معرفی شد که ۱۹ پروژه مصوب شد.

پارسی پور ادامه داد: تا حال حاضر ۶۵ پروژه کار کارشناسی بر روی آن انجام و به دبیرخانه ارسال شده است که تاکنون به طور کلی ۳۰ پروژه مورد موافقت قرار گرفته است و تقاضا کرده ایم که تعداد بیشتری مصوب شود.

وی در ادامه از نهایی شدن سند جهش تولید استان نیز خبر داد و اظهار کرد: در همین راستا تفاهم نامه ای امضاء شده است که در سفر دکتر نوبخت معاون رئیس جمهور به استان، رونمایی خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۸۱ پروژه در قالب پروژه های بخش خصوصی و دولتی در این سند مورد تفاهم قرار گرفته است.

وجود ۸۰۰ پروژه نیمه تمام در خراسان شمالی

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۸۰۰ پروژه نیمه تمام در این استان وجود دارد، گفت: باید پذیرفت که هم اکنون کشور در شرایط سختی است به طوریکه از یک سو با مشکل اعتبارات فروش نفت مواجه هستیم و اعتبارات هزینه ای کشور به نفت صفر شده است و فقط قسمتی از پروژه های عمرانی از محل نفت تامین اعتبار می شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خراسان شمالی با بیان اینکه اعتبارات نفت به شدت کاهش یافته است، افزود: ۶۰ میلیارد تومان اعتبارات سه درصد حاصل از درآمدهای نفت در این استان بوده که این میزان در سال جاری به ۳۵ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر هزینه های تمام شده خرید کالا و اجرای پروژه ها نیز افزایش یافته است و این امر نیز مدیریت پروژه ها را سخت تر کرده است.

اختصاص ۳۰ درصد اعتبارات استانی طی سال جاری

این مقام مسئول در ارتباط با آخرین وضعیت اعتباری استان نیز بیان کرد: طی سال گذشته به رغم محدودیت های اعتباری موجود ۴۸ درصد از اعتبارات استانی اختصاص یافت و در سال جاری میزان اعتبارات استانی اختصاص یافته ۳۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به استان طی سال گذشته ۵۹۴ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت که طی سال گذشته ۱۹۵ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

پارسی پور با اشاره به اینکه طی سال جاری نیز از این محل طی دو مرحله اختصاص داشته ایم، گفت: در بهار امسال ۱۳۵ میلیارد تومان اختصاص یافت و در حال حاضر نیز مبلغ ۱۹۰ میلیارد تومان اختصاص پیدا کرده است.

به گفته وی آخرین مرحله از اختصاص ها نیز طی دو ماه آینده انجام خواهد شد.

انتهای پیام   

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha