• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۲۲:۴۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99060504941
  • خبرنگار : 50225

رئیس کل دادگستری خوزستان خبر داد

منازل کوی مدرس اهواز واگذار نمی‌شوند / بررسی مزایده برگزارشده توسط اموال تملیکی

منازل کوی مدرس اهواز واگذار نمی‌شوند / بررسی مزایده برگزارشده توسط اموال تملیکی

ایسنا/خوزستان رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به ورود سازمان بازرسی به ماجرای مزایده برگزار شده توسط اموال تملیکی، گفت: این مزایده هیچ دخل و تصرفی در مالکیت مردم در پلاک ۲۷۰۳/۲ نخواهد داشت و منازل ساکنان کوی مدرس اهواز تصرف و تخریب نخواهد شد.

حجت الاسلام صادق مرادی در جلسه ساماندهی مسائل و مشکلات کوی مدرس اهواز که امروز (۵ شهریورماه) در دادگستری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: اراضی کوی مدرس سه بخش است که بخشی از آن تحت مالکیت سازمان املاک تملیکی، بخشی تحت مالکیت افراد و اشخاص و بخش دیگر تحت مالکیت راه و شهرسازی است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به همین دلیل، این موضوع دارای سه بعد است و یک نسخه واحد را نمی‌توان برای آن در نظر گرفت.

مرادی با اشاره به ورود سازمان بازرسی به ماجرای مزایده برگزار شده توسط اموال تملیکی، بیان کرد: آن چیزی که در خصوص پلاک ۲۷۰۳/۲ موضوع مورد بحث است، آن است که این پلاک در مزایده به فروش رفته و فرد خریدار زمین مذکور صراحتا اعلام داشته که هیچ‌گونه ادعای مالکیت نسبت به اراضی و املاک مردم ندارد.

وی با بیان اینکه منازل کوی مدرس اهواز فعلا واگذار نمی‌شوند، افزود: ما به سازمان بازرسی خواهیم گفت که موضوع را بررسی کنند و مزایده چه تصویب و تایید شود یا نشود، مردم نباید نگرانی‌ای از این جهت که ملک‌شان از دست خواهد رفت، داشته باشند.

رئیس کل دادگستری خوزستان عنوان کرد: آن چیزی که اکنون می‌تواند یک خبر امیدوارکننده برای مردم باشد این است که این مزایده هیچ دخل و تصرفی در مالکیت مردم ایجاد نخواهد کرد و منازل ساکنان کوی مدرس به تصرف غیر در نخواهد آمد.

وی افزود: در مابقی اراضی نیز که برخی تحت مالکیت مسکن و شهرسازی و برخی دیگر تحت مالکیت اشخاص است، نیاز به تشکیل یک کارگروه جهت تفکیک افراد در پلاک‌های مختلف است.

مرادی در رابطه با سنددار شدن اراضی کوی مدرس از طریق قانونی گفت: برای سنددار شدن باید مالکین از جمله اشخاص حقیقی یا حقوقی مشخص شوند و با همکاری دستگاه‌های اجرایی اقدام شود.

وی افزود: لازم به ذکر است که با افرادی که به اراضی ملی تعرض می‌کنند و زمین‌خواران برخورد خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سیدکریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان نیز در حاشیه این جلسه اظهار کرد: امروز به همت گروه جهادی و همچنین رئیس کل دادگستری خوزستان، جلسه خوبی در خصوص وضعیت منطقه کوی مدرس برگزار شد.

وی افزود: با توجه به صحبت‌های اخیر، مردم منطقه کوی مدرس هیچ‌گونه نگرانی در رابطه با تخریب یا واگذاری منازل‌شان نداشته باشند؛ این مساله در جلسه امروز نیز مورد تاکید قرار گرفت.

حسینی گفت: همچنین در خصوص مزایده انجام‌شده برای اراضی این منطقه، کارشناسی انجام خواهد شد و در صورت نیاز، مراجع بازرسی در این زمینه ورود خواهند کرد.

وی افزود: همچنین در خصوص متعرضان به اراضی ملی که مربوط به دولت یا مراجع دولتی هستند، ورود قضائی خواهد شد و اگر متعرضانی به اراضی ملی وجود داشته باشد، با آن‌ها برخورد قضایی خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان بیان کرد: با همتی که امروز بین مسئولین مشاهده شد، هیچ‌گونه نگرانی برای مردم این منطقه وجود نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، علی افشین مدیرکل سازمان اسناد و املاک خوزستان نیز در حاشیه این جلسه اظهار کرد: بحث اجرای طرح کاداستر املاک در محدوده شهر یکی از اولویت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در سال جاری است که در اجرای این طرح در خوزستان، اولویت به سوی مناطق فاقد سند مالکیت سوق داده شده است.

وی افزود: از جمله این مناطق، کوی مدرس است که امروز جلسه‌ای در این زمینه تشکیل شد. بنا است کارگروهی تشکیل شود تا نحوه واگذاری املاک به مردمی که اکنون متصرف هستند و ساخت و ساز کرده‌اند را تعیین کند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خوزستان گفت: پس از این مرحله ما نیز آماده استقرار نیروهایمان در دفاتر تسهیلگری در کوی مدرس هستیم تا پرونده‌ها تشکیل شود و نسبت به صدور اسناد مالکیت اقدام کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha