• دوشنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 99061006707
  • منبع : نمایندگی مازندران

رئیس اداره مشارکت های مردمی آموزش و پرورش مازندران:

۸۰ درصد مدارس غیردولتی مازندران تیپ مدرسه نیستند

۸۰ درصد مدارس غیردولتی مازندران تیپ مدرسه نیستند

ایسنا/مازندران رئیس اداره مشارکت های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه ۸۰ درصد مدارس غیردولتی استان تیپ مدرسه نیستند، گفت: مهم ترین چالش مدارس و مراکز غیردولتی استان مازندران مشکل فضای ساختمانی این مراکز است که نمی توانند تاییدیه نوسازی را دریافت کنند.

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران،مهدی قربان زاده در جلسه شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی مازندران که با حضور زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس برگزار شد، اظهار کرد: مدارس و مراکز غیردولتی ظرفیت خوبی برای اشتغال‌زایی حجم کثیری از تحصیلکرده های استان است.

وی با اشاره به مهم ترین چالش مدارس غیردولتی استان، افزود: جدای از بحث حقوق و بیمه معلمان که خود مشکل و معضلی برای مدارس غیردولتی است، موضوع ساختمان و فضای ساختمانی چالش بزرگی برای این مدارس محسوب می شود.

قربان زاده با بیان اینکه براساس دستورالعمل جدید نوسازی یعنی ضابطه ۶۹۷، بیش از ۸۰ درصد مدارس غیردولتی استان تیپ مدرسه نیستند، تصریح کرد: باید ساختمان آنها مورد بازبینی قرار گیرد که چون اغلب ساختمان ها استیجاری هستند، موسسان برای ایجاد تغییر در فضای ساختمان به مشکل بر می خورند.

رئیس اداره مشارکت های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه تاکنون تسهیلاتی به مدارس غیردولتی ارائه نشده است، تصریح کرد: هنوز هم بیشتر مدارس ما با بخش های مختلف نظارتی و اجرایی اعم از شهرداری و سایر موسسات مرتبط با امور ساخت و صدور پروانه ساختمان مشکل دارند. وی افزود: اما با وجود این مشکلات، مازندران همچنان پیشقراول کیفیت آموزشی و کمیت مدارس غیردولتی در سطح کشور است.

قربان زاده با اشاره به مواد ۱۰ تا ۱۳ قانون تاسیس مدارس غیردولتی مبنی بر ضرورت  توسعه مشارکت‌های مردمی و توسعه این مراکز، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین بر توسعه مشارکت های مردمی تاکید دارد.

وی با اشاره به اینکه از جمله مهم ترین دلایل توسعه مدارس غیردولتی، صرفه جویی و کاهش بار مالی دولت از طریق توسعه مشارکت‌های مردمی، ایجاد انگیزه برای ورود علاقه مندان به امر تعلیم و تربیت است، یادآور شد: بهره مندی از خلاقیت و توانمندی افراد متعهد در امر آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم و ایجاد فرصت شغلی مناسب برای تحصیلکرده های جامعه و ایجاد عدالت آموزشی بین مدارس دولتی و غیردولتی نیز از دیگر اهداف توسعه مدارس غیر دولتی است.

رئیس اداره مشارکت های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران در ادامه با بیان اینکه ۸۲۵ مدرسه غیردولتی در دوره های مختلف تحصیلی در سطح استان مازندران فعالیت دارند، گفت: بالغ بر ۲۴درصد دانش آموزان استان مازندران توسط مدارس غیردولتی آموزش می بینند.

قربان زاده با اشاره به مشکلاتی که در مدارس غیردولتی وجود دارد، افزود: با توجه به تنگناها و تحریم های ظالمانه ای که علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی از سوی دشمنان این مرز وبوم صورت گرفته، حمایت های چندانی از مدارس غیردولتی صورت نگرفته و امیدوار هستیم با توجه به اهمیت این مدارس و نقش مهم آنها در امر تعلیم و تربیت، بتوانیم از حمایت مجلس شورای اسلامی برخوردار شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.