• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۰۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 99061107587
  • منبع : نمایندگی چهارمحال و بختیاری

۵ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونا

۵ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز کرونا

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه شهرستان‌های از جمله بروجن، سامان، شهرکرد، فارسان و لردگان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند، اظهار کرد: تعداد بیماران مبتلای ترخیص شده و یا درمان در منزل ۵۱۹۷ نفر تاکنون بوده است.

سید راشد جزایری در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان‌های بروجن، سامان، شهرکرد، فارسان و  لردگان در وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا قرار دارند، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری شاهد خیز ضعیف بیماری در اسفندماه سال گذشته و خیز نسبتا متوسط در فروردین ماه امسال بود و در اردیبهشت‌ماه همراه با سایر استان‌های کشور شاهد افت نسبی در تعداد موارد بیماری در این استان بودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه از اوایل خردادماه نمودار موارد ابتلا و بستری ناشی از  ویروس کرونا مجددا شیب صعودی به خود گرفته است، ادامه داد: طبق گزارش‌های رسیده در هفته اول شهریورماه میزان استفاده از ماسک توسط کارمندان دولتی این استان ۹۳ درصد و شاغلان و متصدیان مراکز صنعتی ۷۸ درصد است.

وی افزود: همچنین میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی چهارمحال و بختیاری ۷۵ درصد و در وسایل نقلیه درون شهری و برون شهری ۷۰ درصد بوده  و  بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در این استان نیز در رستوران‌ها و کمترین میزان در پاساژها بوده است.

جزایری در ادامه گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری از ۲۵ هزار و ۱۵۹ نفر نمونه‌گیری انجام شده است که تعداد بیماران مبتلای ترخیص شده و یا درمان در منزل ۵۱۹۷ نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه کل مراجعان بیمارستانی به مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری ۴۱۹۵ نفر بوده که از این تعداد ۳۵۸۸ نفر ترخیص شده‌اند و تاکنون ۱۶۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۵۸ نفر مشکوک و بیمار قطعی مبتلا به کرونا در مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری بستری هستند، همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بیمار در بخش‌های کرونای استان بستری موقت و دائمی شده‌اند و تعداد بیماران مثبت قطعی در مراکز درمانی ۱۲۵ نفر است.

جزایری در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۳۸ بیمار با وضع وخیم در بخش‌های ویژه بیمارستانی چهارمحال و بختیاری بستری هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha