• سه‌شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99061108141
  • خبرنگار : 50214

رئیس دادگستری یزد:

معیار ارزیابی شایستگی حکومت‌ها تحقق عدالت است

معیار ارزیابی شایستگی حکومت‌ها تحقق عدالت است

ایسنا/یزد رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر ضرورت تعامل، هم دلی، هم افزایی و همراهی در خدمت به مردم گفت: تحقق عدالت در صدر بایسته های حاکمیت و اصلی ترین معیار ارزیابی شایستگی حکومت هاست.

«غلامعلی دهشیری» در دیدار با استاندار یزد به مناسبت هفته دولت، تصریح کرد: باید با تعامل، همفکری و هم افزایی نمایندگان قوای مجریه، مقننه و قضاییه در استان، سلامت، امنیت و عدالت و رفاه و آسایش را در جامعه تا سرحد مقدور و مطلوب اجرا کرد.

وی از آمادگی آموزش اعضای کمیسیون‌های شبه قضایی خبر داد و بیان کرد: با توجه به دستورالعمل جامع امور نمایندگان قوه قضاییه و نظارت بر مراجع شبه قضایی صادره از ناحیه ریاست قوه قضاییه مصوب نهم فروردین سال جاری، در حال حاضر در  راستای ساماندهی و نظامند کردن امور نمایندگان قوه و ارتقا کارایی، اثر بخشی و نظارت بر مراجع شبه قضایی با تعیین بازرسانی، بازرسی از کمیسیون های شبه قضایی آغاز شده است و این آمادگی وجود دارد تا با همکاری سایر نهادهای مرتبط، آموزش های لازم به اعضای این کمیسیون‌ها ارائه گردد.

وی در ادامه ضمن تقدیر از شور و شعور حسینی هیئت های عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام دهه اول محرم، ابراز کرد: برگزاری مراسم‌های روضه با رعایت همه دستورالعمل های بهداشتی نشان از فرهنگ بالای اجتماعی مردم استان داشت که جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کل دادگستری استان به برخی از تخلف ها از دستورالعمل در تعداد اندکی از موارد اشاره کرد و گفت: آسیب‌شناسی‌، شناسایی و برخورد با آن دسته از افرادی که به هر دلیل قصد تخلف از موارد اعلام شده را داشته‌اند، در دستور کار است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری در پایان افزود: التزام به رعایت نکات بهداشتی، احترام به خدمات و زحمات و ایثار و از خودگذشتگی جامعه بهداشتی و پزشکی است که در سنگر تأمین سلامت مردم ایستاده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha