• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99061208861
  • خبرنگار : 50187

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

امروز در کرسی های درس به شهید باهنر و شهید مطهری نیاز جدی وجود دارد

امروز در کرسی های درس به شهید باهنر و شهید مطهری نیاز جدی وجود دارد

ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: شهید باهنر نه فقط در روزهای سخت قبل از انقلاب به سراغ نسل نو رفت و به تالیف کتب دینی و علوم انسانی آموزش و پرورش پرداخت بلکه امروز نیز در کرسی های درس به شهید باهنر و شهید مطهری نیاز جدی وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین"حسن علیدادی سلیمانی" صبح امروز ۱۲ شهریورماه در مراسم اختتامیه جشنواره "خورشید کویر" ویژه سالگرد شهادت شهید باهنر با اشاره به آزمون های سخت الهی اظهار کرد: برخی اوقات انسان ها در کوره های سخت جهل قرار می گیرند اما جهل روی آنها اثر نمی گذارد و تعلیم و تربیت در دستور کارشان قرار می گیرد و افرادی عالم، مودب و مروج ادب و آداب دین می شوند.

وی افزود: گاهی اوقات این کوره ها فقر است و افرادی که در این کوره قرار می گیرند، از مسیر خود منحرف نمی شوند و زمانی این کوره ها فساد است اما افرادی به فساد آلوده نمی شوند.

علیدادی سلیمانی در ادامه تصریح کرد: اگر می خواهیم به امامی مانند امام حسین علیه السلام تعظیم کنیم، باید به ائمه و انبیاء قبل از ایشان نیز تعظیم کرد زیرا خط آنها از هم جدا نیست و اگر می خواهیم از شهید سلیمانی تجلیل کنیم باید از همه شهداء تجلیل کنیم.

امام جمعه کرمان بیان کرد: در بین همه کمالات هیچ کمالی به شهادت نمی رسد و بالاترین مرتبه قرب به خداوند شهادت است که امیرالمومنین علیه السلام به این مسئله تصریح می کند.

وی گفت: کسانی که به خط شهادت می پیوندند و جان خود را در این راه تقدیم می کنند، در کنار همه کمالات، شهادت خطی کاملا ویژه و استثنائی است و توفیقی است که رفیق هر کسی نخواهد شد.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: شهید باهنر عالمی برجسته است که در حوزه علمیه و دانشگاه درس خوانده و شخصیتی فوق العاده در بین دولتمردان بود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با بیان اینکه شخصیت باهنر در مجلس وقت آنقدر مهم است که در زمان رای اعتماد به ایشان برای وزارت آموزش و پرورش استدلال می شود رفتن باهنر باعث تضعیف مجلس می شود گفت: شهید باهنر یک شخصیت ممتاز در بین شخصیت های اجرائی است و فردی کاملا متواضع بود.

وی با اشاره به اینکه در زمانی که نخست وزیر کشور در اجرا حرف اول را می زد، افزود: شهید باهنر آنقدر ممتاز است که نخست وزیر می شود و در کنار همه کمالاتی که داشت، شهادت چیز دیگری است و خداوند نصیب ایشان کرد.

علیدادی سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: هر چه هوا داغ تر شود عطش بالاتر می رود و هر چه دنیا غرق در جهل، نادانی و فساد شود، نیاز افراد به عالم ربانی بیشتر می شود و عالم ربانی همیشه مورد توجه و موردنیاز انسانی است که دنبال سعادت می گردد.

وی بیان کرد: معنویت و گرایش به معنویت یک حقیقت در وجود انسان است و تشنگی واقعی برای انسان به وجود می آورد و نیاز به کسانی که مروج این معنویت هستند، هر روز بیشتر خواهد شد؛ چه در زمان حیات و چه در زمان پس از حیاتشان.

امام جمعه کرمان گفت: شهید باهنر نه فقط در روزهای سخت قبل از انقلاب به سراغ نسل نو رفت و به تالیف کتب دینی و علوم انسانی آموزش و پرورش پرداخت بلکه امروز نیز در کرسی های درس به شهید باهنر و شهید مطهری نیاز جدی وجود دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha