• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99061208875
  • خبرنگار : 71451

مراسم گرامیداشت روز اسرا و مفقودین در اردبیل برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز اسرا و مفقودین در اردبیل برگزار شد

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت:۳۲ نفر از آزادگان این استان در سال‌های اخیر به همرزمان شهیدشان پیوستند و در مجموع آزادگان و ایثارگران این استان همچنان در تداوم راه عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران در همه صحنه‌ها حضور دارند.

به گزارش ایسنا، یاسر شاهی ۱۲ شهریور در مراسم گرامیداشت روز اسرا و مفقودین در اردبیل بیان کرد: از مجموع ۲۰۳ شهید جاویدالاثر که پیکرهای مطهر آنها به کشورمان برنگشته بود، در سال‌های اخیر پیکر مطهر ۸۵ شهید جاویدالاثر به اردبیل انتقال داده شد ولی مابقی خانواده‌های آنها چشم‌انتظار حداقل نشانی از این فرزندان هستند.

وی با تبیین نهضت عاشورا و حادثه عظیم کربلا خاطرنشان کرد: نه تنها زبان انسان بلکه فهم و عقل و شعور انسان‌ها در برابر عظمت نهضت سیدالشهدا(ع) قاصر است و به تبعیت از این نهضت عظیم و رهایی‌بخش انقلاب اسلامی نیز در ۴۰ سال اخیر نمود و نشانی از تداوم عاشوراست. ملت ایران با تقدیم ۲۲۰ هزار شهید و ۷۰۰ هزار جانباز نهایت دلدادگی خود را به آرمان اسلام ناب و تشیع نشان داده و در عصر کنونی ثابت کردند که پیام عاشورا همچنان زنده است.


شاهی بیان کرد: از ۴۳ هزار آزاده سرافراز کشور ۷۰۰ آزاده متعلق به استان اردبیل است که چهار نفر شهید غریب نیز که در زندان‌های رژیم بعث به درجه شهادت رسیده‌اند، متعلق به دیار قهرمانان اردبیل است. ۳۲ نفر از آزادگان این استان در سال‌های اخیر به همرزمان شهیدشان پیوستند و در مجموع آزادگان و ایثارگران این استان همچنان در تداوم راه عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران در همه صحنه‌ها حضور دارند.


مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل در ادامه به روز تجلیل از اسرا و مفقودین نیز اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) سرسلسله حمایت و همراهی اسرای کربلا بود که با الهامات الهی سعی کرد تا اسرای کربلا را در مسیر سخت صبر و تحمل یاری و کمک کند. تمام دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی باید به تقویت برنامه‌های حمایتی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران کمک کنند تا زمینه رفع دغدغه‌های این قشر فراهم آید.


وی بیان کرد: در کنار تهیه و چاپ کتاب خاطره‌گوئی رزمندگان و ایثارگران استان در مناسبت‌های مختلف سعی داریم تا تجلیل و تکریم از این اسوه‌های مقاومت را به همراه خانواده‌هایشان انجام داده و همچنان پاسدار حریم شهید و شهادت باشیم. تمام والدین شهدا در قالب طرح پایش سلامت مورد طبابت و مداوا قرار می‌گیرند و حتی برای برخی از این خانواده‌ها حق پرستاری در نگهداری از پدران و مادران شهید پرداخت می‌شود. در کنار این برنامه‌های حمایتی که قابل قیاس با ایثار و شهادت‌طلبی فرزندان برومند این خانواده‌ها نیست سعی‌مان بر این است تا امکانات توانبخشی را نیز در اختیار این خانواده‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha