• چهارشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۰۱
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 99061209261
  • خبرنگار : 71451

شهید محمود لطفی را بیشتر بشناسیم

شهید محمود لطفی را بیشتر بشناسیم

محمود لطفی از شهدای وزارت کشاورزی و از ارادتمندان به حضرت امام (ره) بود که در نخستین روز از اولین اعزام خود در مسیر کرخه نور مفقودالاثر شد.

به گزارش ایسنا،  محمود لطفی دوم فروردین سال ۱۳۳۴ در قم به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، به تحصیل خود در رشته کشاورزی در دانشگاه تبریز ادامه داد و پس از پایان تحصیل به عضویت در وزارت کشاورزی در آمد. با اوج گیری مبارزات انقلاب علیه رژیم پهلوی، او نیز به جمع انقلابیون پیوست و در تظاهرات و مبارزات ۱۷ شهریور و ۱۹ دی سال ۱۳۵۶ حضوری فعال داشت.

محمود پیروی از اوامر امام خمینی را مشی خود ساخته بود و عشق و علاقه وافری به ایشان داشت. هر وقت امام را می‌دید، گویی نور ایمان دوباره در دل و جانش قوت می‌گرفت و می‌گفت: «جان و قلبی دوباره گرفت و دلم روشن شد.» در تمامی اعتصابات و اعتراضات دانشجویی علیه رژیم شرکت می‌کرد و در بحبوحه پیروزی انقلاب اسلامی، با نیروهای انقلابی ارتباط تنگاتنگ داشت بخصوص در وزارت کشاورزی نسبت به پاکسازی این مجموعه از نیروهای وابسته به طاغوت همکاری داشت.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان مانوس و مالوف با شعائر دینی و انقلابی همچون نماز جمعه و دعای کمیل و خدمت به مردم بود و حتی با وجود میهمان، همه را به دعا دعوت می‌کرد. آخر هفته که به قم می‌آمد، بخصوص در فصل سرما، به زائران غریب که فاقد امکانات بودند، رسیدگی و توجه می‌کرد و در منزل از آنان پذیرایی می‌نمود.

محمود روز ۱۲ مهر سال ۱۳۵۹ در حالی که تنها دو هفته از شروع جنگ تحمیلی دشمن بعثی علیه ایران اسلامی می‌گذشت، برای نخستین بار عازم جبهه شد و در اولین روز از اعزام به جبهه، در مسیر کرخه نور با رگبار تیراندازی نیروهای دشمن مواجه شده و اتوبوس حامل وی و همکاران و همرزمانش به ناچار تغییر مسیر می‌دهد. راننده اتوبوس به اسارت دشمن در می‌آید و از شهید لطفی و همرزمان وی تاکنون هیچ نشان و اثری در دست نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha