• چهارشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 99061914893
  • منبع : نمایندگی زنجان

در نشست وزیر ارتباطات با فعالان حوزه ICT استان مطرح شد؛

استقبال کم‌فروغ از شهرک فناوری اطلاعات در زنجان

استقبال کم‌فروغ از شهرک فناوری اطلاعات در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: فعالان حوزه ICT استقبال چندانی از شهرک فناوری اطلاعات نکردند.

فتح‌الله حقیقی بعد از ظهر امروز (۱۹ شهریورماه) در نشست با فعالان اقتصادی، نخبگان و صاحبان کسب و کارهای حوزه ICT که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: ایجاد رونق اقتصادی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، مرهون ارتباط موثر بین دولت و بخش خصوصی در استان زنجان است.

وی تصریح کرد: طبق توافق با ۱۲ بانک کشور، اعطای ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی را نهایی کردیم و در هفته‌های آتی این مبلغ تخصیص می‌یابد که ۴۰۰۰ میلیارد تومان آن قبلا برای پروژه‌هایی مشخص شده است و ۱۰۰۰ میلیارد تومان باقی‌مانده نیز به کسانی که طرح خوبی ارائه کنند، تعلق خواهد گرفت.

استاندار زنجان به ایجاد شهرک فناوری اطلاعات در این استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه با وجود فراهم بودن این زیرساخت‌ها، استقبال خوبی از این شهرک نشد و فعالان عرصه فناوری اطلاعات در این بخش مستقر نشدند.

وی یادآور شد: آمار بیمه‌های اجباری، ارزش صادرات، رقم سرمایه‌گذاری و مواردی از این دست، حاکی از رونق اقتصادی و امنیت سرمایه‌گذاری در زنجان است و ظرفیت خوبی برای توسعه مشاغل در بخش فناوری اطلاعات در استان وجود دارد.

سرپرست اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان نیز در این جلسه عنوان کرد: معتقدیم به فعالان بخش خصوصی نه باید ماهی بدهیم و نه ماهی‌گیری یاد دهیم؛ چراکه فعالان این بخش خودشان ماهی‌گیران قهاری هستند و فقط باید زیرساخت‌های فعالیت را برای آن‌ها فراهم کرد.

حامد سرایی یادآور شد: برای تسهیل فعالیت فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ICT در گام نخست، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای راه‌اندازی شده است و حضور پارک‌های علم و فناوری برای رشد و نمو استارتاپ‌های این حوزه ضروری است تا ایده‌های جوانان را پرورش دهد و به ثمر رساند.

وی، اتصال به بازار را یکی از مراحل مهم در نتیجه‌بخش بودن کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات و ICT دانست و خاطرنشان کرد: برای این منظور اتاق بازرگانی استان نیز وارد عمل شده و کمیسیون فناوری اطلاعات در این اتاق شکل گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha