• دوشنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99062418556
  • خبرنگار : 50024

مشکل اعتباری، ساخت کارخانه نوآوری را با مشکل مواجه کرده است

مشکل اعتباری، ساخت کارخانه نوآوری را با مشکل مواجه کرده است

ایسنا/البرز رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی گفت: از طرح‌هایی که قابلیت تجاری سازی ندارند و تقاضا محور نیستند حمایت نمی‌کنیم.

علیرضا خاوندی روز دوشنبه ۲۴ شهریور در بازدید از پژوهشگاه مواد و انرژی در مشکین دشت استان البرز افزود: این پژوهشگاه نیازمند همکاری اتاق بازرگانی ایران است تا بتواند از ظرفیت و پتانسیل خود  به نحو مطلوب بهره برد.

به گزارش ایسنا، وی توضیح داد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری، پژوهشگاه می تواند از راهنمایی های اتاق بازرگانی در پیشبرد اهداف و ماموریت هایی خود در جهت رفع نیاز های صنعتی و فناورانه گام های موثری بردارد.

خاوندی گفت: پژوهشگاه برای ارتقای دستاوردهای پژوهشی و فناورانه خود طی چند سال گذشته رویکرد جدیدی را با توجه به نیاز صنعت و سیاست های ابلاغی وزارتخانه  اتخاذ کرده است‌.

وی با اشاره به اینکه طرح های بدون تقاضا و طرح هایی که قابلیت تجاری سازی ندارند مورد حمایت پژوهشگاه نیستند گفت: طرح های تقاضا محور توسط صنعت به پژوهشگاه ارجاع می‌شود که پژوهشگاه مواد و انرژی از این تقاضا حمایت می کند تا به نتیجه برسد.

رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی ایران گفت: این طرح ها در قالب انرژی تجدیدپذیر؛ حفاظت محیط زیست و مواد پیشرفته است تا بتواند پروژه هایی را تعریف کند تا  به مرحله تجاری سازی برسد.

خاوندی افزود: با دانشگاه‌های آزاد و سازمان صنایع تفاهم نامه‌های مختلفی را به امضا رساندیم تا بتوانیم کارهای مشترکی را انجام دهیم.

وی ادامه داد: در بعضی از اجرای پروژه‌ها پژوهشگاه توان مالی حمایت ندارد به همین دلیل آنها را به صورت مشترک با دستگاه‌های دیگر به مرحله اجرا می رساند.

وی خاطر نشان کرد: طرح های حمایتی برای اینکه در سطح آمادگی فناورانه ارتقا یابد در این مجموعه تعریف شده تا به سطح سرمایه گذاری و فروش دانش فنی برسد.

وی ادامه داد: همچنین اعضای هیات علمی پژوهشگاه تشویق شدند تا از طرح ها حمایت کنند و در این خصوص شرکت هایی را تاسیس کرده اند.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز و کارخانه نوآوری با حمایت معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری گفت: این کارخانه در حال تاسیس است اعتبار هم اخذ کرده ولی متاسفانه به دلیل افزایش هزینه‌ها هنوز به نتیجه نرسیده ایم  و در حال رایزنی هستیم و امیدوارم مورد حمایت قرار بگیریم تا این کارخانه تاسیس شود.

وی افزود: در خصوص  قراردادهای صنعتی پژوهشگاه فعال بوده سال‌های اخیر طرح های حمایتی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha