• چهارشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 99062620231

معاون علوم پزشکی یزد خبر داد؛

انجام تاکنون ۲۰ هزار نمونه‌گیری کرونا از بیماران در یزد

انجام تاکنون ۲۰ هزار نمونه‌گیری کرونا از بیماران در یزد

ایسنا/یزد معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: از اسفندماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار نمونه گیری کرونایی از بیماران بستری و سرپایی در استان یزد انجام شده است.

دکتر «محمدرضا دهقانی» با بیان این‌که آزمایشگاه تشخیص کووید ۱۹ با همکاری شهرداری یزد از ۱۴ اسفندماه سال گذشته در این شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: تاکنون بالغ بر ۲۰ هزار تست از بیماران بستری و سرپایی مشکوک به کرونا گرفته شده است.

وی افزود: در ابتدا با شیوع کرونا در استان یزد سامانه ۱۱۱ استانداری جهت آموزش و راهنمایی به خانواده‌های یزدی در اختیار این معاونت قرار گرفت و بعد از آن سامانه ۱۹۰ و سامانه ۴۰۳۰ جهت مشاوره سلامت و روان و کاهش فشار روانی بر خانواده‌ها آغاز بکارکرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد، گفت: با آغاز فعالیت سامانه‌های پاسخگویی ۱۱۱ و ۱۹۰،  در موج اول کرونا ۱۵ هزار و ۵۴۵ مورد مشاوره به خانواده‌ها ارائه شده است.

دکتر دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در همه گیری کووید ۱۹ تصریح کرد: بالغ بر ۹۲ درصد هم استانی‌ها در موج اول مورد غربالگری قرار گرفته‌اند و هم چنین ۹۸ درصد مادران باردار با توجه به شرایط خاص در این مرحله غربال شدند.

وی ادامه داد: در موج دوم کرونا نیز ۸۴ درصد جمعیت استانی مورد غربالگری کووید ۱۹ قرار گرفتند و در مرحله سوم که از ۲۵ خردادماه آغاز شده، ۲۹۴ هزار و ۵۹۰ نفر غربالگری شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از فعالیت ۱۴ مرکز ۱۶ ساعته در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۲ مرکز نمونه‌گیری تست کووید ۱۹ در سطح استان یزد فعال است.

دکتر دهقانی با بیان این‌که ۵۳ درصد مبتلایان قطعی کرونا در استان یزد را آقایان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: ۵۵ درصد مبتلایان در گروه سنی ۱۸ تا ۵۹ سال و ۴۳ درصد مبتلایان ۶۰ سال به بالا سن داشته‌اند.

این مسئول هم چنین از بهبودی شش هزار و ۹۵۲ نفر از کل مبتلا شدگان بستری در استان یزد خبر داد و اظهار کرد: با همه‌گیری کرونا در یزد ۶۲ تیم واکنش سریع فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون ۳۲ هزار و ۵۶۱ خانوار توسط این تیم‌ها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

دکتر دهقانی با اشاره به اقدامات انجام شده در گام اول فاصله گذاری اجتماعی تصریح کرد: از ۱۶ هزار و ۳۴۱ مرکز تهیه و توزیع غذا و اماکن عمومی بازدید به عمل آمده است که ۱۹۴ مرکز به مراجع قضایی معرفی و ۱۵۸ مرکز به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی تعطیل شده‌اند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در استان، ۶۹ نفر از نیروهای بهداشتی به کرونا مبتلا شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha