• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99063123335
  • منبع : نمایندگی لرستان

یک مسئول خبر داد:

‌ ثبت بیش از ۱۸۰۰ وسیله آزمایشگاهی در سامانه ساهای دانشگاه آزاد لرستان

‌ ثبت بیش از ۱۸۰۰ وسیله آزمایشگاهی در سامانه ساهای دانشگاه آزاد لرستان

ایسنا/لرستان معاون پژوهشی دانشگاه آزاد لرستان ‌گفت:‌ ‌بیش از ۱۸۰۰ وسیله آزمایشگاهی در سامانه طاهای این دانشگاه ثبت شده است.

دکتر رضا میردریکوند در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه ساها یک شبکه منسجم و یکپارچه متشکل از شبکه‌های استانی و اتصال هزاران آزمایشگاه و کارگاه عضو سامانه در سراسر کشور است، ا اظهار کرد: این سامانه به‌منظور هم‌افزایی و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود و ارائه خدمات پیشرفته آزمایشگاهی و کارگاهی به پژوهشگران سراسر کشور راه‌اندازی شده است.

وی ادامه داد: برای استفاده از سامانه همکار آزاد (ساها) هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد و تمام دانشجویان کشور به این سامانه دسترسی دارند. به‌عبارت‌دیگر هرکسی از هر جای کشور می‌تواند به سامانه ساها مراجعه و از امکانات آن استفاده کند.

میردریکوند اضافه کرد: از اهداف سامانه ساها می‌توان به جمع‌آوری اطلاعات تجهیزات و راه‌های دستیابی به آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های تخصصی، جلوگیری از خریدهای تکراری، بسترسازی برای تأسیس آزمایشگاه‌های ملی و فراهم کردن زمینه برای استفاده تمامی دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی از این امکانات اشاره کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد لرستان ‌ خاطرنشان کرد: همچنین توسعه شبکه‌های درون و برون دانشگاهی، اجرای نظام جامع آماری و طراحی بانک اطلاعات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها، توسعه همکاری‌های فنی و علمی با سازمان‌ها و شرکت‌های بخش دولتی و خصوصی در بخش آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها ازجمله سازمان ملی استاندارد ایران و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از دیگر اهدافی است که در این سامانه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸۴۶ وسیله آزمایشگاهی در سامانه ساهای دانشگاه آزاد لرستان ثبت شده است.

میردریکوند گفت: به ترتیب در سامانه ساهای واحد خرم‌آباد، بروجرد؛ الیگودرز و دورود، ۴۶۳، ۹۸۱، ۲۴۶ و ا ۵۶ وسیله آزمایشگاهی ثبت شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha