• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99063123341
  • خبرنگار : 50179

روش‌های بهبود عملکرد هوازی و بی‌هوازی، تمرینات سرعتی تناوبی شدید است

روش‌های بهبود عملکرد هوازی و بی‌هوازی، تمرینات سرعتی تناوبی شدید است

ایسنا/لرستان یک دکترای فیزیولوژی ورزشی گفت: یکی از روش‌های بهبود عملکرد هوازی و بی‌هوازی تمرینات سرعتی تناوبی شدید است.

دکتر وحید ولی‌پور ده‌نو در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: برای طراحی برنامه تمرینی ورزشکاران، شناسایی نیازهای فیزیولوژیک هر ورزش، همچنین شناخت روش‌های تمرینی مناسب و مؤثر برای بهبود اجرای ورزشی ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از روش‌های بهبود عملکرد هوازی و بی‌هوازی تمرینات سرعتی تناوبی شدید است که در سال‌های اخیر مورد توجه ورزشکاران، مربیان و پژوهشگران علوم ورزشی قرار گرفته است.

ولی‌پور ده‌نو افزود: امروزه مصرف مکمل‌های ورزشی به میزان زیادی رواج یافته و در این میان اسیدهای آمینه رایج‌ترین مکمل‌های تغذیه‌ای هستند که توسط ورزشکاران برای بهبود کارایی ورزشی مصرف می‌شوند.

این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان یادآور شد: ازجمله این مکمل‌ها که در سال‌های اخیر مصرف آن با هدف افزایش کارایی و کاهش خستگی ورزشکاران پیشنهاد شد، ال-آرژانتین است.

وی خاطرنشان کرد: ال-آرژانتین یک اسید آمینه ضروری مشروط است.

ولی پور ده نو گفت: دریافت ال-آرژانتین در بدن ۳ تا ۵ گرم در روز است و از عملکردهای آن در بدن شرکت در سنتز پروتئین است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.