به گزارش ایسنا، با حضور رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی و رئیس سازمان فنی و حرفهای کشور تفاهمنامه همکاری بین دو سازمان به امضاء رسید.
سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در این نشست که در سازمان فنی و حرفهای برگزار شد بابیان اینکه سرمایههای دنیا به دو بخش ملموس و غیرملموس تقسیم میشوند، گفت: منابع طبیعی، مادی و مالی سرمایههای ملموس هستند و منابع انسانی، اجتماعی و فرهنگی جزو سرمایههای غیرملموس هستند.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی افزود: در دهههای گذشته سرمایههای غیرملموس نقش بسیار کمی در توسعه کشورها داشتند ولیکن امروزه این سرمایهها بالاترین نقش را در توسعه دارند.
وی بابیان اینکه رسالت سازمان فنی حرفهای و وزارت آموزشوپرورش تبدیل سرمایههای غیرملموس از قوه به فعل است اظهارکرد: اگر سرمایههای غیرملموس به فعلیت دربیایند آنگاه معجزه توسعه را شاهد خواهیم بود.
حسینی با اشاره به سیر تکاملی شیوههای آموزشی در دنیا گفت: در سالیان گذشته آموزشها خلاقیت محور نبود، این آموزشها منجر به عدالت اجتماعی نمیشد و بیشتر آموزشها نظری بود و در سالهای اخیر کشورهای به سمت آموزشهای خلاقانه مهارتی رفتهاند.
وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر آموزشهای کاربردی مسئله محور تأکیددارند، افزود: توانمندیهای دانش آموزان باید منجر به زیست بهتر و یادگیری مهارتها شود و مهارتآموزی در حوزه آموزشوپرورش استثنایی از بقیه حوزهها بیشتر حس میشود.
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی افزود: مهارتآموزی و اتصال مهارت به جامعه نقطه ثقل و حرکت آموزشوپرورش استثنایی است و دانش آموزان با نیازهای ویژه اگر مهارتی را آموزش ببینند بهتر میتوانند در زندگی و جامعه موفق شوند.
حسینی با تأکید بر اینکه دو دوره متوسطه پیش حرفهای و حرفهای مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه است اظهارکرد: دانش آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس پیش حرفه ای و حرفهای مهارتهای تجربی و علمی را کسب میکنند.
به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با اشاره به مفاد تفاهمنامه همکاری گفت: آموزش مهارتهای موردنیاز به هنرآموزان آموزشوپرورش استثنایی از طریق سازمان فنی و حرفهای، برگزاری المپیادهای بینالمللی مهارتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، توسعه طرح ایران مهارت و آموزش مهارتهای حرفهای به دانش آموزان متوسطه اول استثنایی، استانداردسازی کارگاهها، هنرآموزان، دروس و مهارتها و توسعه طرح آموزش همراه با تولید و اتصال دانش آموزان به بازار ازجمله محورهای همکاری مشترک با سازمان فنی و حرفهای کشور است.
انتهای پیام
نظرات