• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 99063123530
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

آموزش مهارت‌های تجربی به دانش آموزان استثنایی در مدارس حرفه ای

آموزش مهارت‌های تجربی به دانش آموزان استثنایی در مدارس حرفه ای
عکس تزئینی است.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه اگر مهارتی را آموزش ببینند بهتر می‌توانند در زندگی و جامعه موفق شوند گفت: دو دوره متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه است لذا دانش آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس پیش حرفه ای و حرفه‌ای، مهارت‌های تجربی و علمی را کسب می‌کنند.

به گزارش ایسنا، با حضور رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور تفاهم‌نامه همکاری بین دو سازمان به امضاء رسید.

سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در این نشست که در سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد بابیان اینکه سرمایه‌های دنیا به دو بخش ملموس و غیرملموس تقسیم می‌شوند، گفت: منابع طبیعی، مادی و مالی سرمایه‌های ملموس هستند و منابع انسانی، اجتماعی و فرهنگی جزو سرمایه‌های غیرملموس هستند.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی افزود: در دهه‌های گذشته سرمایه‌های غیرملموس نقش بسیار کمی در توسعه کشورها داشتند ولیکن امروزه این سرمایه‌ها بالاترین نقش را در توسعه دارند.

وی بابیان اینکه رسالت سازمان فنی حرفه‌ای و وزارت آموزش‌وپرورش تبدیل سرمایه‌های غیرملموس از قوه به فعل است اظهارکرد: اگر سرمایه‌های غیرملموس به فعلیت دربیایند آنگاه معجزه توسعه را شاهد خواهیم بود.

حسینی با اشاره به سیر تکاملی شیوه‌های آموزشی در دنیا گفت: در سالیان گذشته آموزش‌ها خلاقیت محور نبود، این آموزش‌ها منجر به عدالت اجتماعی نمی‌شد و بیشتر آموزش‌ها نظری بود و در سال‌های اخیر کشورهای به سمت آموزش‌های خلاقانه مهارتی رفته‌اند.

وی بابیان اینکه مقام معظم رهبری همواره بر آموزش‌های کاربردی مسئله محور تأکیددارند، افزود: توانمندی‌های دانش آموزان باید منجر به زیست بهتر و یادگیری مهارت‌ها شود و مهارت‌آموزی در حوزه آموزش‌وپرورش استثنایی از بقیه حوزه‌ها بیشتر حس می‌شود.

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی افزود: مهارت‌آموزی و اتصال مهارت به جامعه نقطه ثقل و حرکت آموزش‌وپرورش استثنایی است و دانش آموزان با نیازهای ویژه اگر مهارتی را آموزش ببینند بهتر می‌توانند در زندگی و جامعه موفق شوند.

حسینی با تأکید بر اینکه دو دوره متوسطه پیش حرفه‌ای و حرفه‌ای مختص دانش آموزان با نیازهای ویژه است اظهارکرد: دانش آموزان متوسطه اول و دوم در مدارس پیش حرفه ای و حرفه‌ای مهارت‌های تجربی و علمی را کسب می‌کنند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه همکاری گفت: آموزش مهارت‌های موردنیاز به هنرآموزان آموزش‌وپرورش استثنایی از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای، برگزاری المپیادهای بین‌المللی مهارتی برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، توسعه طرح ایران مهارت و آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش آموزان متوسطه اول استثنایی، استانداردسازی کارگاه‌ها، هنرآموزان، دروس و مهارت‌ها و توسعه طرح آموزش همراه با تولید و اتصال دانش آموزان به بازار ازجمله محورهای همکاری مشترک با سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha