• چهارشنبه / ۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99070201193
  • خبرنگار : 50294

نمایندە ولی فقیە در استان کردستان:

مجاهدت فرهنگی در عرصه فرهنگ نیاز امروز جامعه است

مجاهدت فرهنگی در عرصه فرهنگ نیاز امروز جامعه است

ایسنا/کردستان نمایندە ولی فقیە استان کردستان، گفت: جامعه امروز نیاز به مجاهدت فرهنگی در همه عرصه های فرهنگ، هنر، رسانه و به ویژه امور قرآنی دارد.

حجت‌الاسلام حاج شیخ عبدالرضا پورذهبی در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و هیات همراه ایشان اظهار کرد: جامعه امروز نیاز به مجاهدت فرهنگی در همه عرصه های فرهنگ، هنر، رسانه و به ویژه امور قرآنی دارد.

وی افزود: دستگاه‌های فرهنگی استان با هم افزایی و هم گرایی قادر به رفع مشکلات حوزه فرهنگ خواهند بود .

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص دستگاه های متولی فرهنگ و هنر و رسانه و امور قرآنی عنوان کرد: شش دستگاه اصلی فرهنگی سطح استان از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، صداوسیمای مرکز کردستان، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، نهاد رهبری در دانشگاه های استان و دفتر نماینده ولی فقیه با هم افزایی و تشکیل جلسات کاری و عملیاتی قادر به حل مشکلات حوزه فرهنگ و امور قرآنی خواهند بود.

حجت الاسلام پورذهبی در خصوص فعالیت های عمده فرهنگی و قرآنی بیان داشت: در استان فرهنگی کردستان با نشر فرهنگ و معارف قرآن با وجود این همه قاریان برجسته و دارای الحان خوش استان می تواند بخشی از مشکلات حوزه فرهنگ را حل و فصل کرد.

نماینده ولی فقیه در استان در خصوص جبران خسارت ها و ضرر و زیانی های حوزه فرهنگ و هنر در ایام شیوع کرونا گفت: نیاز هست هنرمندان و کسب وکارهای حوزه فرهنگ که در ایام شیوع ویروس کرونا خسارت دیده اند شناسایی و جبران خسارت شود.

وی در خصوص جلسات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اینچنین اظهار داشت: خروجی جلسات شورای فرهنگ عمومی باید ملموس باشد و در نشر قرآن و حدیث  و نهج البلاغه و همچنین رفع مشکلات کانون های فرهنگی و هنری مساجد سطح استان موثر واقع شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کردستان یادآور شد: سالن اجتماعات شهرستان سقز به عنوان دومین شهر بزرگ استان و تنها سالن اجتماعات این شهر را مرمت و بازسازی کنید درصورت نیاز به تامین اعتبار در شورای فرهنگ عمومی مطرح گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha