حجتالاسلام و المسلمین سیدمحسن شفیعی در جمع دانشجویان اردوهای جهادی دانشگاه شهید چمران اهواز، اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی ما شاهد برگزاری جشنهای شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله بودیم و زمانی که انقلاب پیروز شد سال ۲۵۳۷ شاهنشاهی بود.
به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: انصافاً هیچ برگ افتخاری از دوران پادشاهی برای تاریخ کشور ما وجود ندارد. اگر اتفاق خاصی مثل امیرکبیر افتاده تاریخ میگوید در حمام فین رگش زده شد. گفته میشود انوشیروان عادل بود. اینجا یک سؤال پیش میآید در ۲۵۳۷ سال حکومت پادشاهی فقط یک نفر عادل بوده است؟ قطعاً انوشیروان هم عادل نبوده است. اساسیترین ویژگی زمان انوشیروان طبقاتی بودن جامعه است یعنی کشاورززاده حق نداشته از جایگاه خود جابجا شود و تا ابد کشاورززاده میماند. به قول امام راحل، پادشاهی یعنی غارتگری، دیکتاتوری و حکومت فساد.
شفیعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی محصول یک حرکت عظیم اجتماعی بعد از ۲۵۳۷ سال حاکمیت پادشاهی بود، گفت: اینجا یک سؤال پیش میآید. برای جامعهای که ۲۵۳۷ سال حکومت پادشاهی بر آن حاکم بوده، چقدر زمان نیاز داریم تا آن را از مختصات قبل فاصله دهیم؟ روح قانونگریزی در فرهنگ ما به دلیل حکومت پادشاهان وجود دارد. اسم آدمها در دوران شاهنشاهی شهروند نبوده، رعیت بوده است. در جامعه پذیرفته شده بود که کشاورز هیچ امکاناتی نداشته باشد. انقلاب آمد و گفت در حقوق اصلی، فرقی بین شهرنشین و غیزانیهنشین نیست. حالا باید آن پروتکلهای شاهنشاهی به پروتکلهای حقوق عمومی بازگردد.
وی تصریح کرد: عمده کار امام راحل از اسفند ۵۷ تا نیمه سال ۵۸ این است که به جامعه بگوید که «مردم! با تغییر حکومت همه چیز عوض نمیشود. این اول راه است و باید دست به دست هم دهیم.»
وی با طرح این پرسش که چرا انقلاب اسلامی عمومی بود؟ گفت: پیش از انقلاب اسلامی ظلم و نبودنها عمومی بود. امام میگوید برای تغییر گسترده محرومیت همه باید تلاش کنیم. این حرف امام است که ما یک ویرانه و قبرستان تحویل گرفتیم. تولید در کشور نبود. فقط نفتفروشی بود. جمله امیرعباس هویدا، نخست وزیر بهایی آن دوران معروف است که میگفت: «پول داریم، میخریم. اروپاییها بسازند. ما میخریم.» این شعار هویدا بود. تمام آنچه که در کشور بود، واردات بود.
شفیعی افزود: دشمنان و مخالفان انقلاب آنها میگویند ما هیچ کاری نکردیم اما حالا که کشور ۴۰ و چند سال دست شماست، چه کردید؟ پاسخ اینجا دو بخش است؛ یک وقتی این سؤال از طرف آدم زورگویی بیان میشود و از اول میخواهد بگوید هیچ کاری نکردید. آماری هم که از جمعیت، افراد دانشجو و ... داده میشود برای پاسخ به اینهاست. ما خودمان معترضیم. ما خودمان منتقدیم. کشور با نسخه مدیریت جهادی و انقلابی اداره نشد و الا در این ۴۰ سال خیلی بیشتر باید کار میکردیم. نمیخواهیم بگوییم هیچ مشکلی نیست و همه چیز را ما حل کردیم. ما میگوییم خیلی کار کردیم، اما اگر کشور با نسخهای که امام میگفت اداره میشد از این خیلی باید جلوتر میبودیم. ما نسبت به روند کشور با نسخه مدیریت جهادی عقب هستیم. ما از خودمان راضی نیستیم.
رئیس دفتر استانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خوزستان بیان کرد: آنچه که بسیجیان باید انجام دهند و آنچه که نخبگان و سلبریتیها نمیتوانند بیان کنند این است که ما از موضع نظام، مطالبهگر هستیم، ما از موضع انقلابیگری، مطالبهگر هستیم. یک وقت مطالبهگری از جنس مطالبهگری ضدانقلابی و سلطنتطلب است. سلطنتطلبها تکلیفشان مشخص است، او حق ندارد حرف بزند چون کارنامه آنها روشن است. ما در درون خانواده نظام مدعی هستیم. ما به لیبرالیسم در مدیریت انقلاب اسلامی منتقد هستیم. ما به اشرافیگری منتقد هستیم. ما به عنوان پاسوختههای انقلاب اسلامی مدعی هستیم.
وی در پایان بیان کرد: مدیریت عافیتطلب در نسخه انقلاب اسلامی تعریف شده نیست. مدیریت انقلاب اسلامی یعنی اینکه مدیر کمترین امتیاز را بردارد، بیشترین کار را بکند. مردم کمکاری مدیر را با نظام میسنجند. حال برای مردم کوچه و بازار که منتظر خدمات هستند چه باید کرد؟ فضای اردوی جهادی اینجا سنجیده میشود. معنای مدیریت جهادی این است که بسیجیان دانشجو بگویند در حالی که دلمان از مدیران کمکار خون است، اما برای انقلاب اسلامی ما کمکاری آنها را جبران میکنیم.
انتهای پیام
نظرات