• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 99070603944
  • خبرنگار : 50324

راهیابی ۲۴ جوان بوشهری به مسابقات ملّی مهارت

راهیابی ۲۴ جوان بوشهری به مسابقات ملّی مهارت
هجدهمین دوره مسابقات ملی مهارت - کرج

ایسنا/بوشهر مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: با برگزاری مرحله استانی مسابقات ملّی مهارت از بین ۹۷ شرکت کننده در این مرحله ۲۴ نفر منتخب در ۲۲ حرفه معرفی شدند که در بازده زمانی مهر تا آذر ماه سال جاری به مسابقات کشوری ملی مهارت اعزام خواهند شد.

عبدالمجید دراهکی در نشست کمیته برنامه‌ریزی مسابقات ملّی مهارت استان بوشهر با بیان اینکه ۹۷ کارآموز بوشهری برای راهیابی به مسابقات ملی مهارت در شش شهرستان گناوه، دیر، دشتی، دشتستان، کنگان و بوشهر با هم به رقابت پرداختند، افزود: از بین این رقابت کنندگان ۴۶ کارآموز حائز رتبه برتر شدند که پس از حضور در اردوی یک هفته‌ای و رقابت با یکدیگر ۴ نفر در رشته های تیمی طراحی فضای سبز و رباتیک و ۲۰ نفر دیگر نیز در ۲۰ حرفه مهارتی به عنوان نفرات برتر اعزامی به مسابقات کشوری معرفی شدند.

وی با اشاره به شرکت ۳۱۰ کارآموز در مرحله شهرستانی و راهیابی ۱۲۱ کارآموز به مرحله استانی، اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی جامعه تنها فقط ۹۷ مهارت آموز در مرحله استانی شرکت کردند.

دراهکی با اشاره به اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته شاهد افتخارآفرینی جوانان بوشهری در مسابقات ملی مهارت خواهیم بود، تصریح کرد: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، دانشجویان و آحاد جامعه فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت است که نیاز به حمایت همه مسئولین و دستگاه های اجرایی در سطح استان دارد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر بیان کرد: مرحله کشوری مسابقات ملی مهارت به صورت غیر متمرکز در ۱۵ استان کشور برگزار خواهد شد و نفرات برتر به اردوی تیم ملی مهارت دعوت شده و برای اعزام به مسابقات جهانی ۲۰۲۱ شانگهای چین آماده خواهند شد که امیداریم با توجه به پتانسیل مهارت آموزان بوشهری در این دوره از استان بوشهر نیز شرکت کننده داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha