• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 99070603969
  • خبرنگار : 50291

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران:

تمام امکانات دولتی و خصوصی در حین بحران باید در اختیار فرمانداران قرار گیرد

تمام امکانات دولتی و خصوصی در حین بحران باید در اختیار فرمانداران قرار گیرد

ایسنا/تهران مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: در زمان بحران در سطح هر شهرستان هر امکانات و ماشین آلات دولتی و خصوصی و آنچه زیرمجموعه فرمانداری، بخشداری ها و شهرداری است در نقاط بحرانی باید در اختیار فرمانداران به عنوان رئیس ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران باشد.

منصور درجاتی صبح یکشنبه ۶ مهرماه در نشست با فرماندار و معاونین فرمانداری شهرستان قرچک بیان کرد: پس از حوادث ناگواری که از شهادت سردار شهید سلیمانی بوجود آمد از جمله سقوط هواپیمای اوکراینی و همچنین زلزله 19 اردیبهشت دماوند، آتش سوزی کلینیک سینا اطهر و ... ثابت شد که استان تهران باید از جهت آمادگی برای زمین لرزه ها و همچنین دو مقوله مهم ایمنی و ایمن سازی تقویت شود.

وی یادآور شد: به همین منظور کل امکانات استان تهران برای پیشگیری و امدادرسانی حین بحران سنجیده شده و با توجه به پایش موقعیت موجود نیز راهکارهای اساسی اعلان شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه در استان تهران امکان سنجی، آمادگی و انعکاس خبر رشد داشته است، به طوری که به محض بروز حادثه، مورد به اداره کل مدیریت بحران استان منعکس می شود و ما نیز با اولویت دهی با کمترین هدررفت وقت در هر حادثه ای حاضر شده و بر اساس وظیفه، امور را مدیریت می کنیم.

وی ادامه داد: شهرستان قرچک با توجه به وسعت کم و تعداد روستاهای کم، این فرصت را دارد که در مواقع بحرانی بهتر عمل کند اما از طرفی تراکم جمعیتی بالا و بافت مسکونی این منطقه، شرایط را سخت می کند و می طلبد با برنامه ریزی صحیح با بسیج امکانات و سایر راهکارها برای پیشگیری و در حین بحران، بهتر عمل کرد.

درجاتی گفت: هلال احمر این شهرستان جزو اولویت هاست که به زودی راه اندازی خواهد شد و سه انبار دپوی اقلام زیستی، اقلام خوراکی و اقلام بهداشتی خواهد داشت که می تواند برای مواقع بحرانی بسیار مثمرثمر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha