• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 99070604042
  • خبرنگار : 50177

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس:

شاخص‌ها در قیاس با پتانسیل‌های موجود قانع کننده نیست

شاخص‌ها در قیاس با پتانسیل‌های موجود قانع کننده نیست

ایسنا/لرستان نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: اکنون حدود نیم قرن است که ما انقلابیون سکاندار مدیریت کشور شده‌ایم و دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم اما شاخص‌هایمان در قیاس با پتانسیل‌های موجود قانع کننده نیست.

دکتر یحیی ابراهیمی امروز ششم مهر ماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما همه نمایندگان سوگند خوردیم که هموراه به استقلال و اعتلای کشور، حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پای‌بند باشیم.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰ سال پیش ملت بزرگ ایران علیه قانون‌شکنی، نابرابری، اشرافیت، شکاف طبقاتی، نبود آزادی و حاکمیت دستگاه خودکامه به پاخواست و مردمی‌ترین انقلاب جهان را به رهبری حضرت امام خمینی(ره) به ثبت تاریخ رساند.

ابراهیمی بیان کرد: اکنون حدود نیم قرن است که ما انقلابیون سکاندار مدیریت کشور شده‌ایم و دستاوردهای بزرگی داشته‌ایم اما شاخص‌هایمان در قیاس با پتانسیل‌های موجود قانع کننده نیست.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم سهم کارشکنی و شیطنت‌های برخی از قدرت‌های بزرگ جهانی و در راس آنها آمریکا را به یک سو بنهیم باید بپذیریم که سوء مدیریت از موانع اصلی توسعه بوده است، تصریح کرد: برای رفع این نقیصه بدون حاشیه راهکار اصلی را بیابیم و بکارببندیم چرا که نسل‌های سوم و چهارم انقلاب دیگر اشتباه و خطای ما را به سادگی نخواهند بخشید.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی بیش از ۴۰ ماه در جبهه جنگیدم، ادامه داد: با شهدا میثاق بستیم و قرارمان این بود که کشوری مستقل، آزاد، پیرو عدالت علوی داشته باشیم که منابع ملی آن بین ملت به عدالت، برابری و برادری تقسیم شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همه جای ایران سرای من است اما قرارمان این نبود که سال‌های سال با بودجه‌بندی ظالمانه و بخشی‌نگر مناطقی از کشور را فراموش کنیم و منابع و ثروت کشور با لابی‌گری‌ به سمت آبادانی مناطق خاص مملکت هدایت کنیم درحالیکه مناطق دیگری از کشور برای ابتدایی‌ترین نیازشان همچون جاده، مدرسه و آب‌آشامیدنی در تنگنا قرار داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما بخشی‌نگر نیستیم و ایران را برای همه ایرانیان می‌خواهیم؛ به همان اندازه که دلمان برای کومه‌های مردم سیستان و بلوچستان می‌سوزد دلمان برای استرس‌های ناشی از سیلاب مردم خوزستان می‌تپد و جانمان را فدای مردم شرق، غرب، جنوب و شمال کشور می‌کنیم.

ابراهیمی گفت: به همان اندازه دلمان برای کودکان بدون مدرسه و کپرنشین سلسله و دلفان و سایر مناطق لرستان که هنوز از امکانات اولیه زندگی محرومند می‌سوزد.

وی بیان کرد: لرستان سومین استان پرباران کشور با ۱۳ هزار میلیارد مترمکعب خروجی آب و برخورداری از ۱۱ درصد کل منابع آب‌های سطحی کشور متاسفانه بیش از ۷۷ درصد از اراضی کشاورزی آن دیم بوده درحالیکه که متوسط کشوری ۴۶ درصد است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چه کسی این حق را از لرستان پایمال کرده است؟ کجای این قصه با عدالت برابری می‌کند؟

وی با تاکید براینکه مردم لرستان حق آبه می‌خواهند، تاکید کرد: وزیر نیرو باید به مردم لرستان پاسخگو باشد؛ امروز تخصیص آب مطالبه اصلی مردم و مجمع نمایندگان استان است.

ابراهیمی تصریح کرد: همه کارخانجات لرستان با اجرای ناموفق طرح خصوصی‌سازی ورشکسته شده‌اند؛ تعطیلی بیش از 70 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی و نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های این استان در سال جهش تولید درد دیگری است که تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی مسئولین نشنیده‌ایم.

وی با بیان اینکه از مهمترین محورهای توسعه راه‌های ارتباطی هوایی و زمینی است خطاب به وزیر راه گفت: راه‎های لرستان از خون‌های ریخته شده در تصادفات هر روز قرمزتر می‌شود، شما که می‎دانید تنها مرکز بدون خط ریلی دیار فقیر من است و کریدور شمال به غرب و جنوب دیاری که میزبان راهیان نور است و هنوز صدای خودروهای رزمی و زرهی هشت سال دفاع مقدس در راهها و جاده‎هایش طنین‌انداز است. باید فکر اساسی انجام شود.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha