• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99070604184
  • خبرنگار : 50339

فرماندار خاش: مصوبات شورای ترافیک پشتوانه علمی و کارشناسی داشته باشد

فرماندار خاش: مصوبات شورای ترافیک پشتوانه علمی و کارشناسی داشته باشد

ایسنا/سیستان و بلوچستان فرماندار خاش سیستان و بلوچستان گفت: مصوبات شورای ترافیک باید پشتوانه علمی، کارشناسی، پختگی و نیز موافقت استانی را داشته باشد که در جامعه ایجاد نارضایتی نکند.

به گزارش ایسنا صاحب گل صالحی در نشست اعضای شورای ترافیک خاش افزود: شورای ترافیک باید حوزه کاهش خسارت های ناشی از سوانح در محورهای شهری و روستایی نقش اثرگذاری را ایفا کند.

وی بیان کرد: تامین رفاه و آرامش برای شهروندان و مسافران و حفظ امنیت جاده ها از الزامات مهم در جامعه به شمار می رود.

فرماندار خاش ادامه داد: پر تردد ترین و پرافیک ترین محور سیستان و بلوچستان به واسطه قرار گرفتن در کریدور ترانزیتی چابهار به میلک و دسترسی به 13 شهرستان جنوبی استان محور خاش به زاهدان بوده که ضرورت دارد دو بانده شود، زیرا با طولانی بودن این مسیر و خستگی و خواب آلودگی رانندگان و نیز کم عرض بودن محور و تردد بالای خودروهای حامل قاچاق سوخت و انسان امنیت شهروندان و مسافران به خطر می افتد.

صالحی بر ضرورت برنامه ریزی جهت فرهنگ سازی، ارائه آموزش ها و کمک به اصلاح رفتار رانندگان پرخطر، شناسایی و اصلاح نقاط حادثه خیر، استاندارد سازی معابر شهری و روستایی، ساماندهی خودروهای حامل میوه و تره بار، فرهنگ سازی برای استفاده از پارکینگ سرحد در مرکز شهر، ایجاد پارکینگ نفت کش ها در جوار شرکت نفت، ثبت اطلاعات خودروهای سرویس مدارس، اصلاح و رنگ آمیزی سرعت گیرها و استفاده از پلهای هوایی در جاده های اصلی تاکید کرد.

صادق ریگی مدیر راهداری و حمل و نقل جاده ای خاش هم گزارشی از آغاز پروژه ترمیم پل بزرگ عالیدر در محور خاش به ایرانشهر، روکش ترمیمی جاده سنگان، بهسازی آسفالت محور اصلی خاش به زاهدان از محدوده پلیس راه به سمت شهرستان تفتان خبر داد و از سرقت علائم رانندگی و چراغ های چشمک زن در مسیرها گلایه کرد.

در این نشست برای مسدود کردن خیابان مراد ریگی از محدوده میدان امام حسین تا چهار راه و نیز یک طرفه کردن خیابان انقلاب پیشنهاداتی ارائه شد که مقرر گردید با انجام کار کارشناسی و دقیق مصوب و سپس عملیاتی شود.

جلوگیری از تردد خودروهای سنگین در جاده سنگان، تامین روشنایی و نصب سرعت کاه و رنگ آمیزی و روشنایی معابر در مسیرهای شهری و روستایی و نصب دوربین در معابر و فعال کردن مرکز مانیتورینگ و جمع آوری لودر و کمپرسی های پارک شده در معابر و هدایت آنها به پایانه از دیگر پیشنهادات این نشست بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha