• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 99070604294
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مرکز خلاق صنایع دستی در خانه تاریخی مستوفی بشرویه راه‌اندازی می‌شود

مرکز خلاق صنایع دستی در خانه تاریخی مستوفی بشرویه راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دست بافت و احیاء بناها و اماکن تاریخی گفت: در خانه تاریخی مستوفی بشرویه، خانه خلاق صنایع دستی راه‌اندازی می‌شود.

هادی میرزائی، امروز یکشنبه ۶ مهرماه در بازدید از بافت تاریخی شهر بشرویه و خانه تاریخی مستوفی، بافت بشرویه را منحصر بفرد و دارای ویژگی‌های ارزشمند معماری سنتی و بومی دانست و بیان کرد: ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری شهرستان بشرویه مهم و قابل تامل است.

به گزارش ایسنا، مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دست بافت و احیاء بناها و اماکن تاریخی با بیان اینکه خانه خلاق به منظور شناسایی، تولید، آموزش و معرفی صنایع دستی شاخص و منحصر بفرد راه‌اندازی می‌شود، افزود: در این مکان معرفی صنایع دستی، آموزش بسته‌بندی و بازارهای فروش آن از طریق فن آوری‌های نو، مشاوره در زمینه نمونه سازی و ساخت نمونه اولیه صورت می‌گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد: در آینده بشرویه به جایگاه شایسته خود از جمله در قابلیت‌های صنایع دستی برسد.

سیدامیر سلیمانی رباطی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه نیز گفت: با توجه به روند رو به رشد صنایع دستی بومی و در کنار آن اهمیت و ارزش بالای مواریث فرهنگی و جاذبه‌های طبیعی متنوع شهرستان بشرویه به عنوان بال توسعه اقتصاد معیشتی و اشتغالزایی پایدار، با راه‌اندازی مرکز خلاق صنایع دستی با هدف آموزش، توسعه، ترویج و صادرات محصولات بومی در خانه مستوفی، قدمی موثر در اشتغال پایدار حوزه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برداشته خواهد داشت.

خانه مستوفی از جمله بناهای اعیانی بافت تاریخی بشرویه است که در غرب محله میان ده واقع بوده و این بنا  شامل دو حیاط اندرونی و دو حیاط بیرونی بوده که تاریخ ساخت آن به دوره قاجاریه برمی‌گردد. مالک این بنا مأمور جمع آوری مالیات در دوره قاجار بوده که با توجه به شغل مالک این خانه به مستوفی مشهور شده است.

این خانه تاریخی در سال‌های اخیر توسط وزارت میراث فرهنگی تملک شده و با توجه به اینکه این بنای ارزشمند با اختصاص اعتبارات ملی و استانی مرمت شده در بازدید مدیر کل دفتر حفظ و احیاء وزارت متبوع مقرر شد تحت عنوان خانه خلاق صنایع دستی و مرکز توسعه صادرات صنایع دستی به بهره‌برداری رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha