• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 99070604298
  • خبرنگار : 50181

معاون سازمان تامین اجتماعی:

هزینه ماهیانه تامین اجتماعی به بیش از 14 هزار میلیارد تومان رسیده است

هزینه ماهیانه تامین اجتماعی به بیش از 14 هزار میلیارد تومان رسیده است

ایسنا/کرمانشاه معاون فرهنگی، اجتماعی و استان‌های سازمان تامین اجتماعی از هزینه کرد ماهیانه 14 هزار و 600 میلیارد تومانی برای جامعه تحت پوشش این سازمان خبر داد.

عادل دهدشتی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه که امروز (6 مهر) برگزار شد، با اشاره به رویکردی که در زمینه‌های مختلف در سازمان تامین اجتماعی دنبال می‌شود، اظهار کرد: یکی از مهمترین این رویکردها ایجاد تعادل بین منابع و مصارف سازمان است که خوشبختانه تا حد زیادی محقق شده است.

وی از مصارف قابل توجه ماهیانه سازمان تامین اجتماعی در کشور یاد کرد و افزود: رقم هزینه‌ ماهیانه تامین اجتماعی در اوایل سال گذشته 9600 میلیارد تومان بود که فقط 6700 میلیارد تومان آن بابت پرداخت مستمری و مابقی نیز در زمینه درمان و سایر تعهدات هزینه می‌شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و استان‌های سازمان تامین اجتماعی از افزایش قابل توجه این هزینه‌ها در امسال خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر هزینه ماهیانه سازمان تامین اجتماعی به 14 هزار و 600 میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت رسیده و مجبوریم معادل این مصارف، منابع هم داشته باشیم.

دهدشتی خاطرنشان کرد: در شرایطی که سال گذشته ماهیانه حدود هزار میلیارد تومان کسری داشتیم و با توجه به شرایط کرونا و سایر مشکلات اقتصادی پیش‌بینی می‌شد امسال هم روند به همین شکل باشد، اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم در شش ماهه اول امسال هیچگونه کسری نداشتیم.

وی یادآور شد: حتی اگر سود سهام مجموعه شستا( رکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) را نیز محاسبه کنیم، در شش ماهه امسال مقداری از مصارف جلوتر بودیم.

برنامه‌ریزی برای حذف دفترچه‌های کاغذی تا اواخر مهر

معاون فرهنگی، اجتماعی و استان‌های سازمان تامین اجتماعی رویکرد جدی دیگری که دنبال می‌شود را ارتقا کرامت جامعه‌ای دانست که از دفترچه تامین اجتماعی استفاده می‌کنند و افزود: در گذشته گاهی شاهد این بودیم که مراکز درمانی دفترچه تامین اجتماعی را تحویل نمی‌گرفتند، اما این روند با پرداخت به موقع مطالبات اکنون تغییر کرده است.

دهدشتی اظهار کرد: توانستیم مطالبات وزارت بهداشت و مراکز بخش خصوصی را تسویه کنیم که این امر بیانگر توانمندی و اقتدار سازمان تامین اجتماعی است.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای حذف کامل دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی خبر داد و یادآور شد: امیدواریم این مهم تا اواخر مهر و اوایل آبان محقق شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و استان‌های سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: برای تشویق پزشکان، دنداپزشکان، ماماها و ... به نوشتن نسخ الکترونیک، هر پزشکی که وارد سامانه تامین اجتماعی برای نوشتن نسخه الکترونیک شود، از همان لحظه طرف قرارداد ما محسوب خواهد شد و ساعت 12 همان شب پولی که سهم سازمان تامین اجتماعی است به حسابش واریز می‌شود.

وی عنوان کرد: هزینه‌های ولیچر، عصا و ... را نیز بنا داریم از این پس تا 30 برابر بیشتر به متقاضیان پرداخت کنیم.

به گفته دهدشتی، اگرچه این برنامه‌ها هزینه‌های تامین اجتماعی را بالا می‌برد، اما به منظور تکریم جامعه تحت پوشش اجرایی می‌شود.

امسال برای همسان سازی 17 هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم

معاون فرهنگی، اجتماعی و استان‌های سازمان تامین اجتماعی متناسب سازی حقوق بازنشستگان را نیز یکی دیگر از برنامه‌های مهم تامین اجتماعی اعلام کرد و یادآور شد: این خواسته 15 ساله جامعه بازنشستگان بود که  برای ماه‌های مرداد و شهریور محقق شده است.

دهدشتی گفت: تا پایان امسال برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان 17 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که باید منابع آن دیده شود.

وی اصلاح ساختارهای جدی، چابکسازی، شایسته سالاری، انتخاب مدیران جوان بر اساس توانمندی، کاهش مراجعات حضوری تا سقف 75 میلیون نفر مراجعه تا پایان سال و ... را نیز از دیگر برنامه‌هایی دانست که تامین اجتماعی دنبال می‌کند و گفت: هم اکنون حدود 70 درصد روسای شعب و معاونین مدیرکل‌ها از بین رتبه‌های برتر آزمون استخدامی البته با توجه به توانمندی و سوابق شغلی انتخاب می‌شوند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و استان‌های سازمان تامین اجتماعی هدف از همه این خدمت را ایجاد رضایتمندی برای جامعه تحت پوشش تامین اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی دانست.

در این مراسم ایمان بیوس بعنوان مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha