• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 99070604420
  • خبرنگار : 50294

مصرف گاز کردستان در بخش صنعت بسیار ناچیز است

مصرف گاز کردستان در بخش صنعت بسیار ناچیز است

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در حالیکه سایر استان‌ها بیشترین مصارف گاز را در بخش صنعت دارا هستند، استان کردستان به دلیل عدم واحدهای صنعتی کمترین مصارف گاز را در بخش صنعتی دارد.

احمد فعلەگری امروز یکشنبه (6 مهرماه) در نشست با خبرنگاران با اشارە بە اینکە استان کردستان در انتهای خطوط انتقال گاز قرار دارد، اظهار کرد: گاز در مناطق جنوبی کشور تولید و از طریق خطوط انتقال گاز بە سایر استان‌ها انتقال می‌یابد.

وی عنوان کرد: خط ششم انتقال مستقیم گاز از عسلویە بە شمال غرب در سال جاری افتتاح شد که از اهداف این طرح می‌توان بە ایجاد پایداری گاز در استان است و ایجاد صنایع پرمصرفی همچون پتروشیمی و فولاد اشاره کرد.

فعلەگری اعلام کرد: از سال ۹٨ تاکنون بیش از ۱۱ هزار و ۱۱٦ کیلومتر شبکەگذاری گاز در استان صورت گرفتە است و در مجموع یک هزار و ۴۳۱ کیلومتر خط انتقال گاز تاکنون در استان اجرا شده است.

وی ادامە داد: در ابتدای سال ۹۹ تاکنون بیش از ۱٥٨ هزار و ٥٨۰ علمک در مناطق شهری و در روستاهای استان نیز بیش از ۱۱۸ هزار علمک نصب شده است.

فعلەگری بیان کرد: در حال حاضر ٥٤۳ هزار و ٨٥۱ مشترک گاز روستایی و شهری در استان وجود دارد که به مناسبت هفته دولت و هفته دفاع مقدس ۳۸ روستای جدید در استان به شبکه گاز متصل شدند.

وی با اعلام اینکە تاکنون ۳۱ شهر در استان کردستان بە شبکە گاز سراسری متصل هستند گفت: در حال حاضر از هزار  و ۶۲۳ روستای دارای سکنه، هزار و ۳۳۴ مورد آن‌ها از نعمت گاز بهره‌مند هستند.

فعله گری در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر تعداد هزار و ۵۵۸ روستا در کردستان قابلیت گازرسانی دارند که در حال حاضر به هزار و ۳۳۴ مورد آن‌ها گازرسانی شده و 91 روستای دیگر نیز در دست اقدام و 13 روستای دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان، مصارف گاز استان را در ابتدای سال ۹۹ تا پایان مرداد ماە را یک میلیارد و ۷۱ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

حمد فعلەگری تاکید کرد: سالانە ۳ میلیارد متر مکعب گاز در استان کردستان مصرف میشود کە بیشترین مصرف در بخش خانگی و کمترین بخش مربوط بە صنایع است، این در حالی است که در دیگر استان‌ها 91 درصد گاز مصرفی آن‌ها مربوط به بخس صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۲ هزارو ۴۳۸ واحد صنعتی از گاز طبیعی بهره‌مند هستند که در سال گذشتە از این تعداد ۲۲٤ واحد صنعتی و امسال نیز ٥۳ واحد دیگر گازرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در پایان میزان مصارف گاز در بخش‌های مختلف را اینگونه عنوان و یادآور شد: ۳۹۸ میلیون مترمکعب مربوط به بخش خانگی، ۶۰۶ میلیون مترمکعب مربوط به بخش صنعت و نیروگاه و ۲۴ میلیون مترمکعب نیز هم مربوط به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha