• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۸:۴۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99070604562
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

اولین یادواره ۱۹ بانوی شهید خمینی شهر برگزار شد

اولین یادواره ۱۹ بانوی شهید خمینی شهر برگزار شد

ایسنا/اصفهان شهردار خمینی شهر گفت: نخستین یادواره ۱۹ شهید بانوی خمینی شهری با هدف تقویت بنیه دینی و انقلابی و گسترش فضایل اخلاقی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار شد.

علی اصغر حاج حیدری در حاشیه یادواره ۱۹ شهید بانوی خمینی شهری، یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و شهدای انقلاب و اسلام را گرامی داشت و به ایسنا گفت: امروز برای اولین بار یادواره شهدای بانوی شهر خمینی شهر برگزار شد که این بانوان در زمان انقلاب تا دفاع مقدس و بمباران های هوایی و حرکت های انتحاری ناجوانمردانه ای که در حرمین مقدس انجام گرفته بود، به فیض شهادت نائل آمده اند. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی فضا را برای رشد بانوان فراهم کرده است، اظهار کرد: بانوان بعد از انقلاب اسلامی در رشته های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و پزشکی نقش آفرینی می کنند. در این سال ها بانوان خمینی شهری در همه عرصه ها خوش درخشیده اند و افتخارات زیادی را برای شهر به ارمغان آورده اند. 

شهردار خمینی شهر افزود: شهرستان خمینی شهر ۲۳۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است. این شهر باغ پر ثمری است که در همه زمینه ها از جمله ایثار، فرهنگ، شهادت و امور خیریه پیش رو بوده است. 

وی تصریح کرد: مشق این فرهنگ فقط محصور به مردان نباید باشد، تاریخ دفاع مقدس حکایت از شیر زنانی می کند که در میدان نبرد کم از مردان شجاعت هزینه نکردند بنابراین باید بر رفتار غیورانه بانوان ارزش نهاد و با معرفی زنان شهیده برای بانوان فردای جامعه، الگوی رفتاری تعریف کرد.

حاج حیدری هدف از برگزاری این یادواره را ترویج فرهنگ ایثار عنوان کرد و گفت: شخصیت حضرت زینب (س) برای تمام زنان آزاده دنیا پیام مقاومت و از جان گذشتگی در برابر استبداد و ظلم می‌دهد.

این یادواره با هدف تقویت بنیه دینی و انقلابی و گسترش فضایل اخلاقی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha