• دوشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99070705148
  • خبرنگار : 50237

نامگذاری یک ایستگاه آتش‌نشانی در همدان به نام شهید «حیدر گوران»

نامگذاری یک ایستگاه آتش‌نشانی در همدان به نام شهید «حیدر گوران»

ایسنا/همدان در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش، مجدداً هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می شود.

طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تأیید شد.

این روز تکریم و یادآوری حماسه آفرینی ها و ازخودگذشتگی های آتش نشانان میهن اسلامی در
عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است. ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه های ملی نیز از دیگر اهداف نامگذاری این روز است.

انجام بیش از ۱۹۰۰ عملیات توسط آتش نشانان

به گزارش ایسنا، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش نشانان همدان از آغاز سال تا پایان شهریورماه ۱۹۶۱ عملیات اطفاء حریق و امدادونجات و احتیاط حریق و حوادث انجام دادند.

وحید علی ضمیر افزود: از آغاز سال تا پایان شهریورماه ۸۰ هزار و ۵۵۳ تماس، میانگین روزانه ۴۳۶ تماسبا سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده است کهاز این تعداد ۱۶۴۹ مورد منجر به عملیات شده، ۵۳۶۶ مورد برای راهنمایی ومشاوره، ۸۹۸۸ تماس اشتباه، متأسفانه ۱۵ مورد اعلام حریق کذب و ۶۴ هزار و ۲۲۸ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

وی با بیان اینکه از ۱۹۶۱ عملیات انجام شده ۱۲۶۳مورد مربوط به عملیات های اطفاء حریق بوده است، اظهار کرد: ۷۱۸ عملیات امداد و نجات و ۱۵ عملیات اطفاء حریق حاصل تلاش آتش نشانان شهر همدان در شش ماه گذشته بوده است.

علی ضمیر با اشاره به انجام ۴۸ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف خاطرنشان کرد: طی شش ماه نخست سال جاری ۶۲۲ مورد پروانه ودستورالعمل ایمنی و ۲۴۶ مورد پایانکار و تأییدیه ایمنی برای ساختمانها صادر شده است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان ۱۰ایستگاه عملیاتی فعال در سطح شهر همدان دارد، اعلام کرد: ۲۰۱نیروی عملیاتی و اداری در قالب سه شیفت کاری درتمام ساعات شبانه روز درایستگاه های ده گانه مشغول خدمات رسانی به شهروندان هستند.

علی ضمیربا اشاره به اینکه هفتم مهرماه برای ادای احترام به جانفشانی و خدمات فداکارانه آتش نشانان به نام روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شده است، گفت: به منظور تجلیل ازتلاشهای ایثارگرانه آتش نشانان برنامه های ویژه ای برای این روز تدارک دیده شده است.

وی کوهپیمایی و صعود گروهی آتش نشانان به قله الوند را نخستین برنامه امسال دانست و افزود: در این برنامه که روز جمعه ۴ مهرماه برگزار شد تعداد زیادی از آتش نشانان شیفت استراحت حضور داشتند.

علی ضمیربا بیان اینکه اهدای خون آتش نشانان دومین برنامه امسال در استانه روز ملی آتش نشانی و خدمات ایمنی است، تصریح کرد: این برنامه روزیکشنبه باحضور ۲۰ آتش نشان در سازمان انتقال خون انجام شد.

وی از برگزاری همایش گرامیداشت روز آتش نشان  در محل ایستگاه شماره ۱۹ خبر داد و افزود: این برنامه صبح روز دوشنبه هفتم مهرماه با حضورآتش نشانان و تعدادی از مسئولان ارشد شهرستان برگزار می شود.

سرپرست سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان رژه ناوگان خودرویی در سطح شهر همدان را از دیگر برنامه های روز آتش نشان عنوان کرد و ادامه داد: این مراسم بعد از طی مسیر مشخص شده در باغ بهشت همدان به پایان می رسد و در ادامه آتش نشانان با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه همه ساله در آستانه هفتم مهرماه از آتش نشانان وخانواده های شهدای آتش نشان تجلیل می شود، تصریح کرد: امسال علاوه بر برنامه های فوق از همسران و خانواده های آتش نشانان نیزبه پاس تلاش ها و همرایشان با فرشتگان نجات تجلیل و قدردانی می شود.

علی ضمیر از نامگذاری یک ایستگاه آتش نشانی به نام چهارمین آتش نشان شهید خبر داد و مطرح کرد: در مراسم بزرگداشت روز آتش نشان امسال ایستگاه شماره ۱۶ آتش نشانی همدان به نام آتش نشان شهید حیدر گوران مزین می شود.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی وخدمات ایمنی همدان افتخار تقدیم چهار شهید را بر تارک خود دارد، خاطرنشان کرد: سه شهید بزرگوار در جنگ تحمیلی و آتش نشان حیدر گوران سال ۸۷ در جریان عملیات اطفاء حریق در بلوار ملت به فیض شهادت نائل آمده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha