• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۰۰:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99070805557
  • منبع : نمایندگی سمنان

 مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان عنوان کرد:

خدمت ۹ "سرباز آتش نشان" در روستاهای سمنان/ کمبود نیرو معضل آتش نشانی های مناطق روستایی

خدمت ۹ "سرباز آتش نشان" در روستاهای سمنان/ کمبود نیرو معضل آتش نشانی های مناطق روستایی
عکس تزئینی ست

ایسنا/سمنان  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از وجود ۱۳ آتش نشانی در مناطق روستایی این استان پهناور خبر داد و با اشاره به کمبود نیرو در این پایگاه‌ها گفت: در همین راستا به منظور رفع کمبود نیروی امدادی، ۹ "سرباز آتش نشان" در اختیار این آتش نشانی ها قرار گرفته است.

 مهدی صمیمیان اظهار کرد: امسال افزون بر یک میلیارد ریال از محل ماده ۵۸ قانون الحاق دو به تجهیز و تعمیرات اساسی آتش‌نشانی‌ها در مناطق روستایی استان اختصاص یافت.

 وی اضافه کرد: سال گذشته یک میلیارد و ۹۰ میلیون ریال از محل ماده ۵۸ قانون برای تجهیز و تعمیرات اساسی پایگاه‌های آتش‌نشانی در مناطق روستایی استان سمنان در اختیار هفت دهیاری این استان قرار گرفت. 

 مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: در کنار تخصیص اعتبارات لازم برای تجهیز پایگاه‌های آتش‌نشانی‌ در مناطق روستایی، یک دستگاه خودروی آتش نشانی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در اختیار پایگاه آتش نشانی تازه تاسیس دهملا قرار گرفت.
صمیمیان ادامه داد: ۱۳ پایگاه آتش‌نشانی در مناطق روستایی استان سمنان وجود دارد که ۸۳ روستای استان را تحت پوشش دارد و در شرایط بحرانی و مهار آتش‌سوزی به روستاییان استان خدمات ارایه می‌دهد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان اظهار کرد: ۱۱ ماشین آتش نشانی برای مهار آتش‌سوزی و مدیریت بحران در مواقع ضروری در پایگاه های آتش نشانی مستقر در محدوده مناطق روستایی استان سمنان وجود دارد.
وی با اشاره به چالش کمبود نیرو در پایگاه‌های آتش‌نشانی در مناطق روستایی استان سمنان اضافه کرد: برای جبران کمبود نیرو در پایگاه‌های آتش‌نشانی دهیاری‌های استان، از ظرفیت ۹ سرباز امریه استفاده شده است.
صمیمیان تصریح کرد: در سال گذشته در مجموع ۷۸ عملیات امداد و مهار آتش و طی ۶ ماهه نخست امسال نیز ۴۹ عملیات امداد رسانی و مهار آتش به وسیله آتش‌نشانان ۱۳ پایگاه آتش نشانی روستایی استان سمنان انجام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha