• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۰۷:۲۸
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 99070805583
  • خبرنگار : 50339

ارجاع ۱۳۴ پرونده متخلف بهداشتی از ابتدای بحران کرونا به تعزیرات خاش

ارجاع ۱۳۴ پرونده متخلف بهداشتی از ابتدای بحران کرونا به تعزیرات خاش

ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس مرکز بهداشت خاش سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای بحران کرونا تاکنون ۱۳۴ پرونده برای متخلفان بهداشتی تشکیل و برای رسیدگی به تخلفات تعزیرات حکومتی معرفی شده اند.

علی نقی زاده در تشریح تلاش نیروهای سلامت محیط و کار به مناسبت روز بهداشت محیط در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: کارشناسان گروه سلامت محیط و کار از ابتدای بحران کووید-۱۹ تاکنون به اجرای دقیق و گسترده پروتکل های ابلاغی وزارت بهداشت به صورت تمام وقت و حتی در روزهای تعطیل در راستای حفظ سلامت عمومی پرداخته اند.

وی افزود: نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی به ویژه فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست شوی دستها در سطوح مختلف عمومی، همکاری در طرح غربالگری و بیماریابی کرونا، حضور و رصد دستورالعمل های بهداشتی در اعیاد گذشته، آزمون های سراسری، ایام محرم و مراسمات سوگواری امام حسین (ع)، بازگشایی مدارس شهری و روستایی، بازدید و تأکید بر ضدعفونی ادارات و مراکز پرتردد و نظارت بر تدفین بهداشتی متوفیان مبتلا در کنار تشدید سایر فعالیتهای نظارتی مراکز تهیه و توزیع موادغذایی و مراکز عمومی بخشی از اقدامات روزانه این تیم پرتلاش و سختکوش در جهت حفظ و ارتقای سلامت شهروندان است.

نقی زاده ادامه داد: در این راستا در طول دوره ۷ ماهه این بیماری در شهرستان تاکنون ۴۳۵۵ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۱۲۶ مورد گشت مشترک با ارگان های ذیربط، ۱۴۱۱ مورد بازدید از اماکن عمومی شامل جایگاه های سوخت، پاساژها، آرایشگاه ها و...انجام شده و در نتیجه آن ۲۶ مورد معرفی ماده ۶۸۸ به دادگاه، ۵۵ مورد اخطار کتبی، ۱۳۴ پرونده معرفی به تعزیرات، پلمپ ۳۱ مرکز متخلف و بیش از ۳۰۰ تن جمع آوری و معدوم سازی مواد غذایی صورت گرفته است.

رییس مرکز بهداشت خاش اظهارکرد: آنچه بیش از همه در برقراری و حفظ آسایش خاطر شهروندان رخ می نماید، فعالیت مجدانه کارشناسان و مهندسین بهداشت محیط و حرفه ای است که با تلاش شبانه روزی در ارتقاء امر بهداشت و حفظ سلامت جامعه می کوشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha