• سه‌شنبه / ۸ مهر ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99070806036
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

عضو هیئت مدیره انجمن خیران سیستان و بلوچستان اصفهان:

تجربه کمک به «بنت» را به تمام استان‌ها تسری دهیم

تجربه کمک به «بنت» را به تمام استان‌ها تسری دهیم

ایسنا/اصفهان عضو هیئت مدیره انجمن خیران سیستان و بلوچستان اصفهان گفت: اگر بتوانیم الگوی کمک به منطقه بنت را برای مناطق کمتر توسعه یافته به تمام استان‌ها تسری دهیم و انتقال تجارب انجام شود در بهبود آموزش، اشتغال و مهارت‌آموزی مناطق کمتر توسعه‌یافته تاثیر زیادی دارد.

  محمود حسینی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اقدامات خیران اصفهانی در منطقه بنت استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: منطقه بنت یا بخش بنت در شهرستان نیک شهر استان سیستان و بلوچستان واقع است که یک منطقه گرمسیری بوده و مرکز این بخش هم شهر بنت است. بخش بنت در دی ماه ۱۳۹۸ در اثر بارندگی‌هایی که در استان سیستان و بلوچستان به وقوع پیوست دچار سیل شد که شدت آن زیاد بود.

وی افزود: خیران اصفهان که به مناطق سیل‌زده رفته بودند با خسارات زیادی که به مردم بنت وارد شده بود مواجه شدند. البته مناطق نیک شهر، قصر قند و چابهار هم دچار خساراتی شده بودند. خیران اصفهان در مرحله اول کمک‌های خوبی به مردم آسیب دیده بنت کردند و چون این کمک‌ها به صورت پراکنده بود آقای باطنی که از خیران اصفهان هستند در منطقه مستقر شدند و به شهرداری و تعدادی از خیران پیشنهاد دادند که شما در کمک‌ها متمرکز شوید و پراکنده کار نکنید.

عضو هیئت‌مدیره انجمن خیران سیستان و بلوچستان اصفهان، گفت: به همین جهت برنامه هم پیوندی بین اصفهان و بنت با مشارکت شهرداری اصفهان و خیران انجام و مراسمی هم در اصفهان برگزار شد که از طرف سیستان و بلوچستان، معاون سیاسی استانداری به اصفهان آمد و با شهردار اصفهان قرارداد هم پیوندی امضا شد که مسئولیت آن به معاونت شهرداری اصفهان سپرده شد.

حسینی تصریح کرد: سپس انجمن خیران سیستان و بلوچستان اصفهان شکل گرفت که مدیرعامل آن مرتضی باطنی است که در نتیجه از خیران مختلف دعوت شد که کمک‌های خود را روی این مناطق در سیستان و بلوچستان متمرکز کنند. برای مثال انجمن خیریه بهداشتی و درمانی حضرت ابوالفضل(ع) در اصفهان اقدام به خرید ۲۲۸ بز بومی چند قلو زای گوش بلند کرد که توسط انجمن خیران استان سیستان و بلوچستان اصفهان در منطقه میان دامداران آسیب دیده توزیع شد.

وی ادامه داد: قرار شد یکی از خیریه‌های اصفهان به نام خیریه سعادتی با کمک انجمن خیران تهیه علوفه را در منطقه بنت بر عهده بگیرد و بین دامداران نیازمند توزیع کند. علاوه بر این با کمک جهاد دانشگاهی اصفهان خانه فرهنگ و آموزش شکل گرفت که نخستین وبینار آن در روز ۷ مهرماه برگزار شد که هدف این خانه این است که دانش آموزان و معلمان مناطق بنت را آموزش عمومی و مهارتی دهد تا این افراد بتوانند به سمت آموزش‌های اشتغال سوق یابند تا با استفاده از ظرفیت‌های اصفهان و ظرفیت‌های آموزش مجازی این مهم را محقق کنند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن خیران سیستان و بلوچستان اصفهان، افزود: البته این آموزش‌ها ادامه دارد و حتی اردویی از منتخبانی که در این دوره‌های آموزشی شرکت کرده اند مرکب از ۱۵ معلم در اصفهان تشکیل می‌شود که این معلمان آموزش از نزدیک و مدیریت کلاس را فرا می‌گیرند. این آموزش‌ها با محور اشتغال است و محور آموزش‌هایی که خانه فرهنگ و آموزش برنامه‌ریزی کرده، مهارت‌آموزی است.

حسینی گفت: راهی که بین زرآباد، بنت، دریای عمان و محور کنارک به جاسک و بندرعباس است دچار مشکلاتی بود که خیران اصفهان متعهد شده اند که با همکاری اداره راه این مسیر را باز کنند که از نظر اقتصادی برای مردم منطقه بنت و زرآباد فواید زیادی دارد به طوری که تعداد زیادی از جوانان با اجرای این پروژه اشتغال می‌یابند.

وی، اظهار کرد: یکی دیگر از کارها و مطالعاتی که در حال انجام است استفاده از ظرفیت‌ها و مطالعات آبخیزداری است که این مطالعات به دنبال تعیین آب برای کشاورزان و دامداران بنت است. اگر بتوانیم این الگو را برای مناطق کمتر توسعه‌یافته به تمام استان‌ها تسری دهیم و انتقال تجارب انجام شود در بهبود آموزش، اشتغال و مهارت‌آموزی مناطق کمتر توسعه‌یافته تاثیر زیادی دارد.

عضو هیئت مدیره انجمن خیران سیستان و بلوچستان اصفهان، خاطرنشان کرد: جلب سرمایه‌گذار از استان های اصفهان، کرمان، یزد و خراسان که به عنوان استان های معین هستند اثرات بسیار خوبی دارد و محورش هم می‌تواند بحث آموزش و توانمندسازی در تمام امور باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha