• شنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 99071208844
  • خبرنگار : 50024

شهردار کرج:

زیرگذر میدان جمهوری اجرایی و ۳۶۰ درخت جابجا می‌شود

زیرگذر میدان جمهوری اجرایی و ۳۶۰ درخت جابجا می‌شود

ایسنا/البرز شهردار کرج با اشاره به اینکه انتظار مردم از مدیریت شهری حل معضلات شهری از جمله ترافیک است، گفت: زیرگذر میدان جمهوری اجرایی می‌شود و عملیات جابجایی ۳۶۰ اصله درختی که در مسیر اجرای این پروژه قرار دارند، با رعایت موارد زیست محیطی صورت می‌گیرد.

علی کمالی زاده روز شنبه ۱۲ مهرماه در چهاردهمین شنبه جهادی که از پروژه‌های مرتبط با سیستم های حمل و نقل هوشمند (آی. تی. اس) رونمایی شد، با اشاره به اینکه ساخت تقاطعات غیر همسطح در شهر کرج از سال ۸۰ آغاز شده، اظهار کرد: به واسطه سابقه حضور در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، در جریان مطالعه و اجرای اغلب این تقاطعات بوده‌ام.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه  اغلب طرح‌های ملی و عمرانی در تعارض با محیط زیست هستند، افزود: هنر مدیریت شهری و دستگاه‌های اجرایی این است که تعارضات را به حداقل برسانند.

شهردار کرج با اشاره به اینکه در خصوص اجرای پروژه تقاطع جمهوری مطالعات بسیاری صورت گرفته است، عنوان کرد: طرح نهایی پروژه زیرگذر میدان جمهوری پس از بررسی ۱۷ طرح به تصویب رسیده و با طرح تفصیلی کرج کاملا منطبق است.

این مسئول اضافه کرد: در تقاطع جمهوری نیز مانند دیگر تقاطعات، ارزیابی‌های زیست محیطی صورت گرفته و حداقل ریسک پذیری برای جابجایی درختان لحاظ شده است.

شهردار کرج با اشاره به اینکه انتظار مردم از مدیریت شهری حل معضلات شهری از جمله ترافیک است، گفت: زیرگذر میدان جمهوری اجرایی می‌شود و عملیات جابجایی ۳۶۰ اصله درختی که در مسیر اجرای این پروژه قرار دارند، با رعایت موارد زیست محیطی صورت می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه اتمام این پروژه نقش به سزایی در کاهش ترافیک میدان جمهوری دارد، توضیح داد: این امکان فراهم آمده تا کمیته‌ای از کارشناسان در کنار هم جمع شوند و جزئیات این پروژه را بررسی کنند بنابراین اگر کارشناسی انتقاد و پیشنهاد خاصی برای اجرای بهتر این پروژه داشته باشد می‌تواند مطرح کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح " شنبه های نو، اتفاق نو " را در شرایطی پیش می‌بریم که در تحریم‌های سخت اقتصادی قرار داریم، افزود:هرچند تحریم‌ها تکمیل پروژه‌های عمرانی را با مشکل مواجه کرده اما با حمایت‌های شورای شهر، شهرداری در تکمیل و افتتاح پروژه‌ها و خدمت رسانی به شهروندان پیشرو است.

وی در ادامه تعامل سازنده با فرماندهی انتظامی را یکی از موارد موفقیت مدیریت شهری در توسعه شهر هوشمند اعلام کرد و گفت: بدون شک بهره برداری از طرح‌های این حوزه نقش بسزایی در ارتقای کفیت نظارت بر رعایت قوانین از سوی شهروندان دارد.

شهردار کرج همچنین به اجرای طرح دریافت معاینه فنی خودرو برای تردد در مرکز شهر (L.E.Z) اشاره کرد و افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و وارونگی هوا، احتمال آلودگی هوا و باقی ماندن آلاینده ها افزایش می یابد، بر این اساس ضرورت معاینه فنی خودروها به منظور پیشگیری از آلودگی هوا بیش از پیش احساس می‌شود.

کمالی زاده اضافه کرد: این طرح شهروندان و مالکان خودرو را مکلف می کند تا نقش خود را در کاهش آلودگی هوا ایفا کنند.

شهردار کرج همچنین از اجرای طرح های هوشمند در تهران و مشهد به عنوان اولین و دومین کلانشهرها یاد کرد و افزود: کلانشهر کرج سومین شهری است که در این مسیر گام برداشته است.

وی نصب هشت دستگاه دوربین ثبت تخلف در محل‌هایی که آمار تصادفات شهری بالا بوده است را نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری در توسعه شهر هوشمند عنوان کرد و گفت: با نصب این دوربین ها آمار تصادفات در محل های نصب، تقریبا به صفر رسیده است.

شهردار کرج در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه باید در حوزه  توسعه زیرساخت های شهری هم گام های جدی برداریم، عنوان کرد: مدیریت پارکینگ، پرداخت‌های هوشمند، برف روبی و ... از جمله زیرساخت‌هایی است که ارتقای آن باید در اولویت اقدامات مدیریت شهری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه صرف نصب دوربین برای جلوگیری از تخلفات رانندگی کافی نیست، گفت: مدیریت و بهره برداری از سیستم‌های هوشمند به مراتب بسیار مهم تر از نصب آن است و در این زمینه باید دقت لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha