• یکشنبه / ۱۳ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 99071309373
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دشت کاشان، همراه با باد و باران

دشت کاشان، همراه با باد و باران

ایسنا/اصفهان رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: تحلیل نقشه های هواشناسی بیانگر آب و هوایی نسبتاً ناپایدار طی روزهای آینده در مناطق مختلف شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل است.

عباس ارغوانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: دمای هوای دشت بزرگ کاشان، از ۳۰ درجه سانتی گراد از امروز به تدریج با هفت درجه کاهش به عدد ۲۳ درجه سانتیگراد در روز شنبه هفته آینده خواهد رسید که دمای حداقل در مناطق کوهستانی تا ۱۲ درجه کاهش پیش بینی شده است.

وی افزود: حداکثر و حداقل دمای روز یکشنبه به ترتیب ۳۰ و ۱۷ درجه سانتیگراد و رطوبت هوا ۴۰ درجه است و پدیده غالب جوی به صورت قسمتی ابری همراه با وزش باد است اما با کاهش دما و افزایش رطوبت، بارش رگباری در روزهای دوشنبه تا چهارشنبه به صورت پراکنده دور از انتظار نیست.

رییس اداره هواشناسی کاشان تصریح کرد: پیش بینی می شود از روز پنجشنبه پدیده غالب جوی به صورت نیمه ابری همراه با وزش باد تغییر کرده و تا روز شنبه آینده به ویژه در مناطق کویری شمال دشت کاشان این وضعیت ادامه پیدا  کند.

ارغوانی تاکید کرد: به توصیه کارشناسان کشاورزی، باغداران با توجه به پیش بینی تنش دما، نسبت به برداشت محصولات پاییزی به خصوص انار، خرمالو و پسته و ذرت اقدام کنند. زعفران کاران ضمن کشت زعفران،  تا مهیا شدن شرایط دمایی با میانگین دمای کمتر از ۱۸درجه سانتی گراد، از آبیاری خودداری کنند.

وی گفت: باغداران پس از برداشت محصول گردو و بادام، نسبت به محلول پاشی فروت ست، طبق نظر کارشناسان جهاد کشاورزی عمل کنند. پنبه کاران نیز با توجه به شرایط دمایی نسبت به افزایش فاصله آبیاری به منظور کاهش خسارت آفت عسلک اقدام کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: مالکان مرغداریها و دامداری ها نسبت به تنظیم دما و رطوبت سازه های خود اقدام کنند. همچنین گلخانه داران نسبت به تنظیم دما و رطوبت و استحکام سازه با توجه به پیش بینی کاهش دما و وزش باد، آمادگی لازم را داشته باشند.

ارغوانی افزود: کارشناسان محیط زیست و بهداشت، با توجه به آغاز روند کاهش دما، وزش باد و وقوع پدیده گرد و خاک جهت کاهش شیوع بیماری کرونا، به شهروندان توصیه می کنند ضمن رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، تا حد امکان از  اجتماع در فضای بسته که تهویه مناسبی ندارند به جد خودداری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha