• دوشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۹ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 99071410409

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس:

بیکاری با تمرکز بر آموزش‌ مهارتی قابل مدیریت است

بیکاری با تمرکز بر آموزش‌ مهارتی قابل مدیریت است

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس با تاکید بر اینکه یکی از بهترین راه‌ها در مسیر مدیریت و رفع معضل بیکاری، توجه به آموزش‌های مهارتی است، افزود: نظام‌های آموزشی موفق در دنیا با توجه به آموزش‌های مهارتی، بیکاری را حل کرده‌اند.

حشمت کوشکی دوشنبه ۱۴ مهر در جلسه شورای مهارت فارس که با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌و حرفه‌ای برگزار شد، بیان کرد: امروز یکی از بزرگترین معضلاتی که به عنوان ابرچالش مطرح است، موضوع بیکاری است که در ریشه در تمام مناسبات فرهنگی، اجتماعی و ... دارد.

او با اشاره به انجام بالغ بر ۵ میلیون و ۴۵۰ هزار نفر ساعت طی شش ماه گذشته در استان، عنوان کرد: در این بازه زمانی دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ساعت آموزش نیز توسط بخش خصوصی ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس همچنین با اشاره به وجود ٥٠ مرکز دولتی و ٧٥٠ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد گفت: ٧ مرکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی دانشجویان در دانشگاه‌های استان نیز طی یکسال گذشته تاسیس شده است.

کوشکی، تاسیس اولین مرکز جواز زندان کشور، ارائه آموزش‌های مهارتی مستمر در کمپ‌های ترک اعتیاد، رشد چند برابری اجرای تعهدات در سه سال گذشته تاکنون، افتتاح اولین مرکز جوار اتاق بازرگانی  و اتخاذ رویکردهای آموزشی  در حوزه اصلاح الگوی کشت و بهینه سازی مصرف آب و ترویج کشت گیاهان دارویی در سطح استان را از اقدامات مهمی برشمرد که در اداره کل متبوع اجرایی شده است.

رئیس دانشگاه شیراز نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: دانشگاه شیراز با ١٨ هزار دانشجو در مقاطع  مختلف تحصیلی، ٧٢٠ عضو هیات علمی، ١٥ دانشکده و ١٥ مرکز پژوهشی از دانشگاه‌های تراز اول کشور محسوب می‌شود.

حمید نادگران ادامه داد: امروز در رتبه بندی دانشگاه‌ها در سراسر دنیا توسط سازمان‌های معتبر جهانی، علاوه بر دقت در شاخصه‌هایی چون؛ نوآوری، پژوهشی، مقالات و ایجاد جایگاه‌های بین‌المللی، دو مورد رصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و اشتغال به کار آنها به لحاظ کمی و کیفی و مهارت آموزی را نیز در رتبه بندی‌ها لحاظ می‌شود.

او خاطرنشان کرد: اگرچه برخی از این رتبه بندی‌ها سلیقه‌ای است اما رتبه بندی‌های معتبر دنیا به این دو شاخص توجه ویژه می‌کنند.

رئیس دانشگاه شیراز ادامه داد: از گذشته تاکنون برای ایجاد مهارت و نوآوری در مهارت و مدیریت یک مجموعه مهارتی اقدامات خوبی در دانشگاه انجام شده اما هنوز دانشجویان استقبال زیادی از آن نکرده‌اند.

نادگران با تاکید بر اینکه باید اهتمام ویژه‌ای به مسئله اشتغال و مهارت آموزی داشته باشیم، گفت: باید برای معضل امروز کشور، فکر کلی داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha