• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 99071611993
  • خبرنگار : 50300

وضعیت آموزش دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

وضعیت آموزش دانشجویان خارجی دانشگاه علوم پزشکی اهواز

ایسنا/خوزستان مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ دانشجوی متقاضی بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه داشتیم، گفت: در حال حاضر ۱۲ نفر به صورت قطعی پذیرفته شدند که با توجه به شرایط، آموزش این دانشجویان در نیم‌سال اول به صورت مجازی است.

مرتضی خفایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بدیهی است که پیش شرط ورود موفق دانشگاه‌ها به عرصه بین‌المللی شدن و جذب دانشجویان خارجی، فراهم نمودن زیرساخت‌های مربوطه از قبیل تدریس به زبان انگلیسی است. دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز این افتخار را دارد که با حضور ۷۰۰ عضو هیات علمی متخصص و همچنین پتانسیل‌های آموزشی و پژوهشی، میزبان دانشجویان غیرایرانی باشد.

وی افزود: وجود توانمندی‌های لازم در دانشگاه موجب جلب نظر دانشگاه‌های چندین کشور کمتر توسعه یافته به دانشگاه ما شد. در برخی رشته‌ها و دوره‌ها نیز توانستیم دانشجویان کشورهای توسعه یافته را جذب کنیم.

مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: حدود ۲ سال است که با دانشگاه بصره عراق توافق کردیم، دوره کارورزی پرستاری را برای آن‌ها برگزار کنیم. بر اساس این توافق با دانشگاه بصره، مقرر شده بود تابستان هر سال ۲۰ تا ۳۰ دانشجو را برای گذراندن دوره ۴۵ روزه به دانشگاه ما بفرستند که در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا این کار به تعویق افتاد.

خفایی با بیان اینکه کلاس‌های نیم سال اول مجازی هستند، گفت: بالغ بر ۵۰ تا ۶۰ دانشجوی متقاضی بین‌المللی برای تحصیل در دانشگاه داشتیم که از این تعداد حدود ۳۲ داوطلب، شرایط پذیرش را داشتند که این اشخاص از پنج کشور مختلف بودند. در حال حاضر ۱۲ نفر به صورت قطعی پذیرفته شدند که با توجه به شرایط، آموزش این دانشجویان در نیم‌سال اول به صورت مجازی است و امید داریم با بهبود شرایط در سال بعد، دانشجویان به صورت حضوری تحصیل کنند.

وی در پایان بیان کرد: متقاضیان تحصیل در دانشگاه، در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، هماتولوژی و بهداشت حرفه‌ای هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha