• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 99071612051
  • منبع : نمایندگی سمنان

70 طرح عمرانی در روستاهای استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

 70 طرح عمرانی در روستاهای استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد

ایسنا/سمنان  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از 70 طرح عمرانی در روستاهای این استان خبر داد.

مهدی صمیمیان در دیدار با نماینده مردم استان در خبرگان رهبری اظهار کرد:۷۰ طرح عمرانی با اعتبار ۲۴۵ میلیارد و ۱۹۷ میلیون ریال به مناسبت روز روستا و عشایر در روستاهای استان افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۱۸ روستای استان سمنان با جمعیت ۱۲۹ هزار و ۶۵۸ نفر از مزایای این ۷۰ طرح آماده افتتاح بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه دهیاری‌ها با 15 طرح بیشترین طرح آماده افتتاح را در استان دارند افزود: از مجموع ۷۰ طرح آماده بهره‌برداری در روز روستا و عشایر در استان سمنان، ۱۰ طرح مربوط به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۲ طرح مربوط به توزیع نیروی برق، ۱۱ طرح مربوط به امور عشایری، ۹ طرح مربوط به راه و شهرسازی شرق استان، ۱۱ طرح مربوط به دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، ۲ طرح مربوط به نوسازی مدارس و ۱۵ طرح مربوط به دهیاری‌های استان است.

وی گفت: ۳۹ میلیارد و ۱۶۹ میلیون ریال برای افتتاح ۱۵ طرح دهیاری‌های استان سمنان هزینه شد و ۱۵ روستای استان با جمعیت ۱۷ هزار و ۷۱۹ نفر در از مزایای طرح‌ها بهره‌مند می‌شوند.

صمیمیان با بیان اینکه ۱۵ طرح آماده افتتاح دهیاری‌های استان در زمینه‌های مختلف مانند بهسازی و آسفالت معابر و احداث بوستان است خاطرنشان کرد: ۶ طرح از مجموع ۱۱ طرح آماده افتتاح در حوزه بهداشت و درمان در روستاهای استان سمنان مربوط به دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با صرف اعتبار ۱۸ میلیارد ریال و بهره‌مندی ۳۱ روستا با جمعیت ۱۰ هزار و ۶۷۱نفر است.

وی اضافه کرد: پنج طرح از مجموع ۱۱ طرح آماده افتتاح در حوزه بهداشت و درمان با صرف اعتبار ۲۵ میلیارد و ۸۷۸ میلیون ریال و بهره‌مندی ۱۳ هزار و ۹۵۰ نفر مربوط به روستاهای تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان از اجرای طرح های عمرانی با هدف توسعه و آبادی روستاهای خبر داد و گفت: ۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند.

به گزارش ایسنا- سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha