• چهارشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۹ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99071612427
  • خبرنگار : 50212

فرماندار عنوان کرد:

عقب ماندن شرکت شهرک‌های صنعتی از سرمایه‌گذاران در آشتیان/طرح جامع شهرستان بازنگری شود

عقب ماندن شرکت شهرک‌های صنعتی از سرمایه‌گذاران در آشتیان/طرح جامع شهرستان بازنگری شود

ایسنا/مرکزی فرماندار آشتیان از انقلاب شغلی، صنعتی و اقتصادی این شهرستان با احداث شهرک صنعتی خصوصی برای اولین بار در استان مرکزی خبر داد و افزود: متاسفانه آهنگ ارائه خدمات توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این شهرستان کند است و نمی‌تواند پا به پای سرمایه‌گذارانی که با ظرفیت‌های خاص قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه دارند، حرکت کند.

نظام‌الدین جهانمیرزایی امروز چهارشنبه ۱۶ مهرماه در نشستی با خبرنگاران به تشریح اقدامات عمرانی دولت در شهرستان آشتیان پرداخت و اظهار کرد: آبرسانی به روستاهای شمال شرق شهرستان و اجرای شبکه تقویت آبرسانی منجر به برطرف شدن مشکل کمبود آب در ۶ روستا شده و کمبود آب در ایام پیک را در روستاهای دیگری برطرف کرده که از هفته آینده در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی تعریض و روکش آسفالت محور آشتیان به راهجرد، بهره برداری از طرح‌های ورزشی روستایی، اجرای جدول‌گذاری، سنگ فرش و آسفالت معابر روستایی را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: حجم بالای اجرای طرح های عمرانی منجر به تحول و انقلاب عمرانی در تمامی روستاهای آشتیان شده است.

او به آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان اشاره کرد و گفت: برخی از شهروندان آشتیانی نگران تامین مسکن با توجه به افزایش قیمت زمین بودند که خوشبختانه آشتیان نخستین شهرستانی بود که این طرح در آن اجرا شده و با واگذاری زمین به وسعت هشت هکتار از  ۱۵ هکتار پیش بینی شده سازوکار آن در حال اجراست. در روستای انانجرد نیز ۵۰ قطعه زمین، فیض آباد ۱۰ قطعه و کردیجان نیز ۲۵۰ قطعه زمین با نازلترین قیمت واگذار شده است.

فرماندار آشتیان، توسعه عملی را در گرو تامین زیرساخت‌ها و ایجاد اشتغال و احداث مسکن دانست که منجر به رونق اقتصادی و مهاجرت معکوس خواهد شد و افزود: روستای مزرعه نو آشتیان شاخص و استعداد لازم برای ارتقا به شهر را دارد و هم اکنون ۱۰۶ واحد مسکونی در این روستا در حال احداث است که در استان مرکزی این میزان ساخت و ساز مسکن روستایی کم سابقه است.

وی، تکمیل احداث میدان امام حسین(ع) به همت شهرداری و شورا، آغاز عملیات عمرانی احداث مجتمع فرهنگی و هنری و اصلاح و مناسب سازی استخر سرپوشیده آشتیان با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومانی با مشارکت خیرین، را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: خیرین این شهرستان در تمامی امور خیرخواهانه پیشگام بوده و حتی در اجرای طرح کمک مومنانه، آشتیان به نسبت جمعیت و میزان مشارکت خیرین جزو شهرهای نخست استان در میزان مشارکت در این طرح بود و به میزان دو برابر سهمیه ای که استان در نظر گرفته بود، سبد معیشتی تهیه و توزیع شد.

جهانمیرزایی در ادامه به برخی مشکلات و موانع پیش رو اشاره کرد و افزود: احداث مجتمع فرهنگی علامه سید جلال الدین آشتیانی از ۱۵ سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده و هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و نیمه تمام رها شده است و ادامه این روند منجر به آسیب رسیدن به این بنای نیمه‌تمام خواهد شد. سال گذشته ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار شهرستانی در این خصوص تخصیص یافت و امسال نیز یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که باید با برطرف کردن گره‌های اداری و تخصیص اعتبار بیشتر زمینه تکمیل و بهره‌برداری و تجهیز آن فراهم شود.

وی، خواستار بازنگری طرح جامع آشتیان و الحاق محدوده ۴۸ هکتاری شد و افزود: مبنای توزیع خدمات و امکانات براساس آمارهاست و هم اکنون توزیع امکانات این شهرستان بر مبنای آمار سال ۱۳۹۵ صورت می‌گیرد در حالی که جمعیت این شهرستان در طول این سال ها افزایش چشمگیری داشته که نیازمند بازنگری در طرح جامع و حل مشکل مسکن به عنوان بدیهی‌ترین نیاز شهروندان است. رونق تولید در این منطقه موجب شده تا نیروی بیکار جویای کار در آشتیان نباشد و حتی از شهرهای همجوار برای کار به این منطقه مهاجرت می‌کنند.

او بازسازی ۶۸ واحد مسکونی خسارت دیده بر اثر سیلاب را از دیگر اقدامات برشمرد و افزود: اجرای شبکه ۴G و ۳G در روستاها به منظور تقویت اینترنت روستایی و توسعه شبکه‌های مخابراتی و تلفن همراه از دیگر خدمات دولت بوده است.

فرماندار آشتیان به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و افزود: پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مبلغ هفت میلیارد و ۵۶۱ میلیون تومان در قالب ۷۳ طرح و ایجاد اشتغال برای ۱۷۵ نفر و تحقق بیش از ۹۸ درصدی پرداخت تسهیلات طرح های ارسالی و مصوب شده، از مهمترین اقدامات در حوزه اقتصادی بود که آشتیان را در سال گذشته شهرستان برتر استان مرکزی در این حوزه کرد.

وی اعطای تسهیلات اشتغالزایی از سوی بانک سینا به میزان افزون بر هفت میلیارد تومان برای احداث طرح‌های سیلو، سفره خانه، اجرای فاز توسعه شهرک مدرن را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و افزود: احداث شهرک صنعتی خصوصی برای اولین بار در استان مرکزی به همت شرکت پژوهش صنعت مدرن در شهرستان آشتیان که به تصویب کارگروه امور زیربنایی استان رسیده است می‌تواند انقلابی را در ایجاد فرصت‌های شغلی و رونق اقتصادی ایجاد کند.

جهانمیرزایی در ادامه به اجرای فاز توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرد و گفت: متاسفانه آهنگ ارائه خدمات توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان در این شهرستان کند است و نمی توانند پا به پای سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری در این منطقه با ظرفیت‌های خاص دارند، حرکت کنند.

وی به انتظارات شهرستان آشتیان از شرکت شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران با پرداخت هزینه واگذاری زمین از حداقل زیرساخت‌ها محروم هستند و حتی موقعیت دقیق جانمایی شده زمین واگذار شده برای آنها مبهم است. ادامه این روند انگیزه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

وی افتتاح سیلوی ذخیره سازی ۲۷ هزار تنی گندم و کارخانه آرد را از افتخارات حوزه تولیدی شهرستان برشمرد و گفت: آرد تولیدی این کارخانه خاصیت دارویی دارد و مشتاقان بسیاری در کشور دارد، اما سرمایه‌گذار آن با مشکلاتی بویژه در دریافت سهمیه گندم مواجه است.

فرماندار آشتیان به اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: کمبود نیروی انسانی حوزه سلامت بویژه پزشک و پرستار در این شهرستان مشهود است و باید دانشگاه علوم پزشکی تمهیدات لازم را برای حل این مشکل بویژه در شرایط بحران اتخاذ کند.

وی احداث، توسعه و مقاوم سازی فضاهای آموزشی با مشارکت خیرین، ثبت آئین سنتی سمنوپزی، پیگیری ثبت آب انبارهای تاریخی شهرستان، پیگیری مرمت آب انبارها، قلعه مستوفی و واگذاری منزل تاریخی میرزا حسن آشتیانی به بخش خصوصی را از دیگر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی برشمرد.

جهانمیرزایی به نیمه تمام ماندن احداث سه زیرگذر نادرآباد، کردیجان و راهجرد که جزو نیازهای اساسی محورهای مواصلاتی شهرستان است اشاره کرد و گفت: نگاه جدی به اتمام این پروژه ها صورت نمی گیرد و مردم هم به شدت نسبت به این مسئله گلایه دارند چرا که خطرات احتمالی در صورت عدم تکمیل این پروژه ها برای جان مردم وجود دارد.

وی تصریح کرد: فضای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان بسیار مطلوب است و مسئولان همدل و همفکر با مشارکت مردم به دنبال توسعه آشتیان هستند. برای پایدار شدن شرایط بیماری کرونا که این روزها در سراسر کشور شکننده شده است نیازمند رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

مهدی مسعودی آشتیانی رئیس شورای اسلامی شهر آشتیان نیز در این نشست، اظهار کرد: بهار سال گذشته با بحران سیل آغاز شد و بهار امسال نیز با بحران کرونا مواجه بودیم و این شرایط بحرانی دو سال بسیار خاص را رقم زد. گرچه بحران مالی و محدودیت منابع مالی و تشدید تحریم ها نیز موانع بزرگی برای اجرای پروژه های عمرانی و برآوردن مطالبات شهروندان هستند.

وی افزود: براساس آنچه در آمارهای وزارت کشور منتشر شده است در سال ۹۸ ایران با ۵۳ بحران و بلای طبیعی مواجه بوده است که این شرایط تصمیم گیری‌ها را سخت کرده است، اما با این وجود اقدامات بسیاری در این شهر انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر آشتیان از شهرداری به عنوان یک نهاد غیردولتی نام برد که از محل دریافت عوارض درآمدزایی می کند و به تناسب درآمدی که دارد اقدام به اجرای طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی می کند.

وی با انتقاد از عدم تعریف جایگاه شورای اسلامی شهر در جامعه گفت: یکپارچگی و انسجام بین اعضای شورای شهر موجب حرکت صحیح شورا در مسیر صحیح و اهداف تعیین شده است و خوشبختانه این رویه در ارزیابی های مجموعه استانداری مرکزی در شورای شهر آشتیان وجود دارد.

مسعودی آشتیانی در ادامه به مهمترین فعالیت‌های عمرانی مدیریت شهری پرداخت و به سرانجام رساندن پارک میرزا حسن و پارک مشاهیر را از پروژه‌های شاخص شهری برشمرد و افزود: بهره برداری از این دو مجموعه تفریحی و فضای سبز می تواند موجب افزایش سرانه تفریحی شهروندان شده و کمبودها را برطرف کند.

وی، آشتیان را پذیرای سرمایه گذاران دانست و افزود: این شهرستان ظرفیت بالایی برای سرمایه گذاری دارد و به منتقدان احداث صنایع مادر و پتروشیمی در برخی از شهرستان ها اعلام می کنیم که آشتیان پذیرای سرمایه گذاری صنایع مادر و پتروشیمی است و چه بسا در آن شهرستان ها واحدهای پتروشیمی و پالایشگاه احداث شده و فعال است.

رئیس شورای اسلامی شهر آشتیان خروج این شهر از بن بست را مورد تاکید قرار داد و افزود: تکمیل پروژه دوراهی آشتیان، ارائه خدمات بیشتر به روستاها، تقویت کارآفرینی و اشتغال، توسعه فعالیت‌های فرهنگی در روستاها و مناطق محروم آشتیان را به جایگاه واقعی خود خواهد رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha