حسین بیات در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به صحبتهایی که درباره پیاده راه شدن خیابان مدرس مطرح است، افزود: بخش قابل توجهی از واحدهای صنفی کرمانشاه در این خیابان متمرکز شده، اما تاکنون درباره چنین تصمیمی هیچ مشورتی با اصناف نشده و در هیچ جلسهای هم از ما دعوت نکردند که پیشنهادات و نظرات خود را اعلام کنیم.
وی ادامه داد: اجرای این طرح اگرچه به خودی خود برای بازاریان خوب است و به رونق بازار مغازهداران کمک میکند، اما نیازمند ملزومات و زیرساختهایی است که هنوز فراهم نشده است.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه یکی از مهمترین این زیرساختها را اجرای طرح همسان سازی واحدهای صنفی خیابان مدرس دانست که هنوز اجرایی نشده و عنوان کرد: هنوز بسیاری از مغازههای این محدوده عقب نشینی نکردهاند و این کار فقط برای برخی واحدهای صنفی و یا پاساژها صورت گرفته و در چنین شرایطی که یک مغازه عقب رفته و دیگری جلو است، چطور میتوان خیابان را به پیادهراه تبدیل کرد.
بیات همسان سازی واحدهای صنفی در شرایط کنونی را بسیار دشوار دانست و یادآور شد: در این شرایط رکود اقتصادی و شیوع بیماری کرونا مغازهداران توان همسان سازی واحدهای صنفی خود را ندارند. به علاوه این کار باید با مشارکت شهرداری و خود اصناف صورت بگیرد، مانند آنچه که در پاساژهای تازه ساز محدوده خیابان مدرس انجام شد.
وی تاکید کرد: مشکل دیگری که پیش روی اجرای این طرح قرار دارد کمبود پارکینگ در محدوده خیابان مدرس است که هم اکنون نیز مردم با آن مواجهند و اگر قرار باشد تمام خیابان مدرس به پیاده راه تبدیل شود باید فکری به حال این تعداد خودرو که قرار است در خیابانهای اطراف پارک شوند، صورت بگیرد.
عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه معتقد است، اگر پارکینگ به تعداد کافی فراهم نشود، با مشکلات ترافیکی جدی در خیابانهای همجوار خیابان مدرس مواجه خواهیم شد.
بیات خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح باید ظرفیت پارکینگ برای حدود دو هزار دستگاه خودرو فراهم شود.
انتهای پیام


نظرات