• شنبه / ۱۹ مهر ۱۳۹۹ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 99071914207
  • خبرنگار : 50204

استاندار مرکزی:

شکاف مصارف و منابع بانکی باید از بین برود

شکاف مصارف و منابع بانکی باید از بین برود

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: شکاف بین مصارف و منابع بانک‌ها باید از بین برود تا شبکه بانکی بتواند کارنامه قابل قبولی از خود برجای بگذارد.

سیدعلی آقازاده روز شنبه 19 مهرماه در شورای هماهنگی بانک‌های استان مرکزی اظهار کرد: سال جاری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده اما تا امروز سال سختی را از نظر مالی پشت سر گذاشته ایم و امیدواریم با مدیریت شبکه بانکی و دستگاه‌های اقتصادی کشور بتوان این سال پر فراز و نشیب مالی را پشت سر گذاشت.

وی افزود: در این سال تمام تلاش شبکه بانکی جهت ایجاد اشتغال و رفع و خنثی کردن تحریم‌هاست و به عبارتی بیشترین فشار و تقاضا از طرف مردم بر بانک‌ها قرار دارد.

استاندار مرکزی تصریح کرد: امسال حدود ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری و ۸۶۱ میلیارد تومان بواسطه بانک‌کشاورزی به آنها پرداخت شده که در این راستا بانک‌ها هر کدام فشارهای مختلفی را متحمل می‌شوند، اما همه پای کار و تلاش هستیم.

آقازاده ادامه داد: حدود ۷۰ میلیارد تومان از تسهیلات کرونایی به دو هزار و ۴۰۰ متقاضی پرداخت نشده مانده که این رقم می‌تواند حدود پنج هزار و ۴۰۰ شغل را احیا کند و باید تا پایان همین ماه تکلیف این مبلغ به سرعت روشن شود تا بتوان کمکی به مشاغل در حال نابودی کرد.

وی اضافه کرد: فاصله و شکاف مصارف و منابع باید مورد دقت قرار گیرد و در همین راستا بانک‌هایی که عملکرد پایین‌تری دارند باید بررسی و مورد حمایت قرار گیرند. شکاف بین مصارف و منابع باید از بین برود.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول سال پرداخت ۱۴۱ میلیارد تومان تسهیلات جهت مشاغل آسیب دیده از کرونا هدفگذاری شده بود که تنها ۴۹ میلیارد تومان آن پرداخت شده و استان مرکزی رتبه دهم را به خود اختصاص داده اما ظرفیت استان‌ با توجه به صنعتی بودن بیشتر از این میزان است.

آقازاده از بانک‌ها درخواست کرد در حد توان در ساخت و تکمیل بیمارستان‌ نیمه کاره آیت‌الله خوانساری کمک کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha